interview 2 :: 2010. július 27., kedd, 17:13:15 :: 82 komment
social culture psycho
Hála az égnek (értsd: sajnos), ezen a szép blogon alig hallatszik néhány foszlány abból a balhéból, amelyet az interview, Mamzi blogja és Dina bejegyzése generált.
Az új médiatörvény életbelépéséig még van néhány nap, előtte el kell takarítani Sólyom Lászlót az útból. Augusztus 5. előtt a Tájékoztatási Kötelezettség nem ír elő Új Irányt nekem. És mivel földön fekvőbe nem rúgunk, egy szót sem pazarolnék Mollyra, ha Mamzel nem engedett volna betekintést a bugyija helyett a levelezésébe, mely szerint - nem szó szerint idézem, hanem összefoglalom szóhűen - "mióta ilyen rossz, pökhendi irányba változott (Mamzel) személyisége - mely változást borzalmasan fájdalmas látni -, kevesebb ember védi őt".
Egy régi mondás jut eszembe: A kevesebb néha több.
Ennek a mondásnak az elképesztő igazságtartamára szeretnék most rávilágítani.
Idézek még a levelekből (ezúttal szó szerint):
Mamzel: A gyengékhez fűződő vonzalmad számomra bizarr.
Molly (válasz a fentire): ezekről kurt cobain jut eszembe: "empátia, gyerekek, empátia."
Hogy valakinek egy nyávogó, drogos nyomorult a példaképe, önmagában nem ok arra, hogy foglalkozzam vele, hiszen Kurt Cobain kiváló példát mutatott mindenkinek, aki vele lelki rokonságban áll, amikor főbe lőtte magát. Távol áll tőlem, hogy minimális mértékben is ellenezzem a fenti instrukciót.
Egyszerűen csak régóta szeretnék írni arról, amit Molly levele eszembe juttat.
Eddigi életem során kizárólag olyan esetben hallottam a "Rossz irányba változtál. Kár, hogy Te már nem vagy a régi Te, őt jobban szerettem. Aggódom érted." frázist, amikor az aggódó fél kifejezetten nyomorúságos (lelki) életet élt, miközben a rossz irányba változó fél élete egyre jobban alakult.
Biztos vagyok abban, hogy a fenti kijelentés el tud hangzani más okból is, hiszen a hanghullámok terjedését nem a pszichológia, hanem a fizika törvényei irányítják. Tudom azt is, hogy keveset éltem még. Például, ha már ötszáz éves lennék, jó eséllyel láttam volna üstököst, és nem maradok le Sárkányölő Szent Györgyről és hasonló csodás dolgokról sem.
Ez a néhány évtized azonban csak arra volt elég, hogy ezt a típusú, aggódó, segítő szándékú rossz irányba változást kizárólag nyomorult embertől halljam. Természetesen nem csak rám vonatkozóan. Sosem vonok le egy-két esetből komoly következtetést.
Mint minden jelenségnek, ennek is van magyarázata, amelyet nem taglalok hosszan, ha nem muszáj. Összefoglalva úgy hangzik, hogy az élet jobbra fordulása többnyire életkedvet és önbizalmat generál, márpedig mindkét tulajdonság bántónak érződik a másik fél számára - akivel az illető korábban osztozott a fájdalomban vagy a fájdalmas világképben.
Van ennek az aggodalomnak materiális változata is: "Jó ember volt(ál), csak megrontott(a) a pénz." Gyakran zárja ez a mondat az olyan barátságot, amiben korábban mindkét fél szegény volt, vagy eladósodott hosszú éveken át, aztán az egyik kijött belőle, a másik meg nem.
Mollynak ezúton szeretném megköszönni az aggodalmat Mamzel lelkéért. Igazán hálás vagyok, hogy ezt a spirituális terhet ilyen sokáig cipelte a vállán. Mivel lassan egy éve újra és újra panaszkodik arról, hogy micsoda szenvedést és fájdalmat okoz neki mindez, szeretném ünnepélyesen bejelenteni, hogy ezt a terhet én most átveszem.
Szabad vagy, Molly.
Kitartó és áldozatos munkádat köszönjük szépen. Búcsúzóul azt kivánom neked, hogy hallgass sok Nirvanát. Grátiszként kapsz még egy kis elemzést a témába vágó bejegyzésedhez is.
"Egyes bloggerek szerint szánalmas, ha az ember énblogot ír,"
Kik azok a bloggerek, akik szerint ez szánalmas, és hol olvastad ezt az állítást?
"hát micsoda szánalmas egy élet az, amiről nem akarunk blogot írni?"
Az első lépés a felismerés az életed minőségével kapcsolatban. Végre jó úton jársz.
"Mennyire szomorú is az, ha nyíltan bevalljuk, hogy életünk története nyilvánvalóan nem szolgálná ki a "közönség" (ez is milyen mókás már) igényeit?"
Így van. Ne valld be nyíltan, hogy mennyire szomorú, hátha nem vesszük észre.
"Persze egy embernek rengeteg indoka lehet a blogírásra, az énblogger azt hiszem elsősorban terápiának tartja a blogolást"
Néhányuk igen. Például Te. Itt szeretném megkérdezni: hogy haladsz? Sikeres a terápia? Innen nézve nem nagyon látszik javulás. Bár néha az is eredmény, hogy nem süllyedsz tovább.
"és vannak ugye a wannabe sztárok, akik sikert, pénzt, csillogást remélnek az írástól."
Életösztönnek nevezik ezt.
"Ha ebből a perspektívából nézzük, akkor igen, a wannabe sztár simán lelúzerezheti nála (valószínűleg) kevésbé ambíciózus, bevallottan írásterápiára szoruló - és ezért egyértelműen lúzer - bloggertársát,"
Tehát önmagad által bevallottan terápiára szorulsz. Egyetértek.
"az énblogger nyíltan vállalja nemcsak az életét, hanem az írásterápia szükségességét (nagyszerűségét) is és"
A szükségesség igaz. A nagyszerűség még bizonyításra vár.
"bár magáról ír, valószínűleg még mindig sokkal kevésbé veszi komolyan saját magát,"
Nincs rajtad mit komolyan venni? Szegény.
"mint a sikerre áhítozó bloggerek, akik, véleményem szerint sokszor megalomániás, torz lelkű lények"
A sikerre való áhítozást torz léleknek látni olyan betegség, amely önmagában képes eltartani a gyógyszeripart. Tehát, jó hír: létezik segítség számodra is. Több száz féle pirula formájában.
"(na jó, kivéve, ha tizenhárom évesek), akik a blogot, a blogolást véresen komolyan veszik és akik saját személyiségüket csak úgy tudják értékelni, ha (a saját értékítéletük szerint) legyőznek mindenkit maguk körül."
Te, ha nem akarsz legyőzni senkit, minek írkálsz ilyeneket?
"Nos, azért nem lehet (kommentelni), mert belefáradtam a magyarázkodásba, a vitázásba, a fikázásba, hogy minden szavadat félreértik,"
Javaslom az offline naplóírást, ha úgyse ért senki, és úgyis terápiából írsz. Rajtad kívül mindenki jobban járna vele, és legalább nem értenek félre folyton.
Kedves Molly, mielőtt azt hinnéd, hogy rosszat akarok neked, tisztában vagyok azzal, hogy az olyan embert, mint te, nem lehet legyőzni. Tapasztalatból tudom, hogy az ilyen ember élvezi, ha bántják, vagy legalábbis igényli azt: ha pofont kap, biztosan odatartja a másik arcát is.
Ami nekem vagy Mamzelnek megsemmisítő vereség lenne, neked az a duracell. Téged az éltet. Nem te vagy az egyetlen ilyen, akit ismerek, ezért is írtam róla - remélem - tanulságos bejegyzést.
Fogadd szeretettel tőlem ezt az ajándékot: törődést a törődésért cserébe, amelyet Mamzelbe fektettél.
Mostmár fektesd másba. Úgy hallottam, van kibe.
bonus content
2010. 07. 27.
18:33:27
2010. 07. 27.
18:43:49
2010. 07. 27.
19:28:44
Énblogot írok.
De nem terápiás, hanem szórakoztatási céllal. Mert úgy érzem, az életem, és a gondolataim szórakoztatóak.
Most akkor az nem is énblog?
Basszameg. Kivettek a kategóriámból.
Van valakinek ötlete, hogy mi lesz így velem?
2010. 07. 27.
19:34:28
2010. 07. 27.
19:35:55
2010. 07. 27.
19:37:27
2010. 07. 27.
19:42:29
2010. 07. 27.
19:44:23
2010. 07. 27.
22:21:12
2010. 07. 27.
23:33:05
2010. 07. 27.
23:45:25
rögtön rá is tenyerelek a gefällt mir gombra
: D
2010. 07. 28.
00:26:08
Dina hívott telefonon, így kezdte:
- Blogger a bloggernak farkasa.
- Üvöltik a Holdat. - Majd nekikezdtem vonyítani az étteremben. Nagyon röhögtünk.
- Blogger a bloggernak farkasa. Tudod Mamzel, ez az a jelenség -és már nem először látom-, hogy olvassa a határozott véleményt, és attól fél, hogy ő lesz a következő, akiről neked, nekem, vagy Mage-nek határozott véleménye lesz. Másfelől kicsit sérti is, hogy most nem ő a téma.
- Ezért aztán előre menekül.
- Igen. "Essek rajta túl, kezdem én a balhét." Gondolja magában.
- Nagyon bosszantó ez az egész. Azt mondja Molly, rossz irányba változtam. Ez nem érv. Mégis melyikre gondol: hogy imádom a munkámat, vagy hogy boldog vagyok? És ezért megdolgoztam. Ha beismerné, hogy munkával lehetne változtatni a sorson, azzal a vereségét ismerné be. Önmaga előtt vesztené el a jogát arra, hogy tovább siránkozzon, és kénytelen lenne abbahagyni még a blogolást is.
- Nekem ezért szakadt meg a kapcsolatom a gimnáziumi osztálytársnőimmel. Évekig összejártunk a Vianba siránkozni a magánéletünkről, aztán egyre sikeresebb lettem, és ők ennek nem örültek. Nem hittem el, hogy nem örülnek, hiszen olyan jó barátok voltunk. Ezért aztán még többet meséltem, amit ők először csak ignoráltak, végül rá kellett jönnöm, hogy idegesítem őket azzal, hogy nekem jó. És felismerték, hogy én ebben a játékban már nem akarok részt venni, ők meg továbbra is csak siránkozni szerettek volna. Így történt az, hogy lecseréltem a komplett baráti körömet, és jelenleg a két legjobb barátom Mamzel és Mage.
2010. 07. 28.
00:51:53
A gimiben, azt hiszem, én voltam a legszegényebb, legalábbis az egyetlen, akinek a szülei nem tudták kifizetni ki az olaszországi osztálykirándulást. Negyedikben megbuktam, aztán ki is rúgtak.
Egyetemre egy évet jártam, nem volt pénzem kajára, úgyhogy az se nagyon tetszett.
Aztán kezdődött az élet.
Fél évvel ezelőtt voltam osztálytalálkozón. Az orvos osztálytársam - aki a gimiben elég menő volt -, a táskám láttán megborult. Onnan tudom, hogy mondta. A másik orvos, színötös tanuló arról panaszkodott, hogy ki kellett mennie külföldre, mert itthon nem lehet megélni.
A jelenlévők kétharmada jobbára panaszkodott.
Volt néhány (többnyire jómódú családból, stabil munkahellyel), aki nem sírt, hogy milyen rossz az élet. Kérdezték, mi van velem. Elmeséltem pár részletet az elmúlt éveimből. Annyi volt a válasz: - Hát, velünk nem történtek ilyenek.
Ennél a pontnál kezdtem hülyén érezni magam, és eljöttem.
2010. 07. 28.
01:08:57
Azt hiszem, hogy ezt a dialógust azért raktad ide, mert választ vársz. Nem jelölted meg, hogy kitől, de én bevállalom. Nagyon szívesen válaszolnék persze privátban, de miután ez egy olyan téma, ami sok embert mozgat (azt hiszem), ezért leírom az én meglátásaimat. Hülyén jön ki, hogy pont itt, ugyanis rólad van szó és nem Mageről vagy Dináról. Ezért skacok, bocsessz, de ez most nem nektek szól, még akkor sem, ha szereplői vagytok.
Mamzi, te egy kibaszott tehetséges ember vagy. Isten áldotta tehetség. Aki mást mond, az hazudik, mert féltékeny rád, mert irritálod a fellépéseddel. Van olyan, akinek nem tetszik az, amit csinálsz, de az sem azt mondja, hogy mert tehetségtelen vagy, hanem egész egyszerűen nem passzol hozzá a belőled kihulló termék. Ezen nem kell megsértődni, van ilyen és lesz is.
S pont azért, mert olyan eszközöket kaptál, amiket továbbfejlesztve kiléphetsz egy írói szerepkörbe, nem kell a két bástya. Nem szorulsz védelemre, ha pedig igen, képes vagy megvédeni önmagad. Illetve nem is kell. Amikor valaki a kommentboxodba belekarcolja, hogy "***** /moderálva: Mage/" vagy "gáz", akkor az önmagáról állít ki egy bizonyítványt. Akkor azt írja igazából, hogy "***** /moderálva: Mage/, mert milyen ***** /moderálva: Mage/ má', hogy ez jó és én ilyet nem tudok" és "gáz, hogy idejövök, hogy ezt még meg is mutassam".
Sem a Dinát, sem pedig a Maget nem ismerem. Én találkoztam veled sok évvel korábban és egy tök szimpatikus csaj vagy. Aki még nem találkozott veled az valszeg egy eléggé érinthetetlen jelenségnek képzel el, ahogy te is írtad ezt annak köszönhető, hogy a halak jegy szülötte rafkóval kisiklik a kérdező kezei közül. Ezzel azt akarom mondani, nyomatékosítani, hogy a blogplatformon belőtt pozíciódhoz nem kellenek ők.
Megmondom azt is, hogy miért.
Mert rontanak az összképen. Te ezt nem érzed, mert szereted őket és a védelem hevességéből leszűrve ők is téged és ez így nagyon romantikus és kívánok ennek a brigádnak hosszú és szép éveket, mert tuti faszán kiegészítitiek egymást agyban. Ha nem így lenne, akkor ezt a trió nem működne így. Sanszos, ők sem vágják, hogy a publikum szemében egy ilyen berendezem a blogokat múving ellenszeves. A te javad az, amit leírsz a blogodban. Minden más, mínusz, mert az nem te vagy, hanem a te körülményeid. Ők is szeretnek téged, leírom újra, tehát nincs bennük negáció. De egyelőre sportszeletes csávó mind a kettő.
A blogversenyről akartalak kérdezni, most meg is teszem. Mi van akkor, ha nyersz? Persze a bulin túl. Megmondom. Akkor az van, hogy hasonló szinten vagy azzal a bloggerinával, akit Dina besorolt az unalmas kategóriába. Nem nevezem meg. Akkor úgy fognak rád emlékezni, hogy Mamzel, 2010, győztes. De várjál csak, ki is volt pár évvel ezelőtt...?
Érted, hogy mire gonodolok?
"neked adom"
2010. 07. 28.
01:21:58
Nem. Nagyon sokat fejlődtek a kommentelési szokásaid, ezt privátban már mással is megállapítottuk. Most mégis a segítségedre szorulok.
Pontosan mit értesz az alatt, hogy "rontanak az összképen"? Mi az, hogy nem én vagyok, hanem a körülményeim?
Az sem világos, a nyeréssel miért kerülnék Leilával egy szintre.
2010. 07. 28.
01:31:17
Megnéztem, kik futottak be idén a kultúra kategóriában az első tízbe.
Hogy is mondjam, hogy ne szerepeljen benne semmilyen módon az a szó, hogy "lárva".
2010. 07. 28.
01:33:38
2010. 07. 28.
01:38:24
Az összekép perpillanat az, hogy van a Mamzi, jobbján a Mage és balján a Dina. Eddig is ez volt, azonban a különbség pár hete abban ütközik ki, hogy a Dina ír egy postot, amiben lehúz másokat és kiemel téged. Nem csak téged, oké.
Ha kiemelek valakit, akkor nem húzok le mást mellette, mégpedig azért nem, mert visszás. A mamzelfreeblog önmagában jó, pure. Igazából a molly is ezt akarta mondani, csak hülye szavakat használt. Ennél már csak az a rosszabb, tehát visszásabb, hogy a Mage itt még le is iskolázza, de kiteszi a poszt elejére, hogy védem a Mamzit. Az áll ott, hogy bevédem. Aki mást lát, az nem tud szöveget értelmezni. Vagytok ti, hárman és nincs rajtatok fék. És ebből a háromból te vagy az egyetlen, aki valóban író, a másik kettő logikai csillogás. A másik kettő javarészt úgy blogol, hogy egy jól átgondolt témát bedob és várja az ellenérveket. Te viszont írsz és az megint más. Velős agy és nedv. Ez önmagában elég, ha pedig nem, akkor újra tovább kell lépne, mint ahogy ez már megtetted egy társkereső oldalról is. Akkor ez már nem a te szinted, tehát kinőtted.
Azért kerülnél a nyeréssel Leilával egy szintre, mert abban a közegben versenyzel, amiben ő is versenyzett. Szerintem nem fogsz nyerni, annak ellenére, hogy küldtem lájkot a siteodra. Megmondom azt is, hogy miért.
Azért nem fogsz nyerni, mert egy blog nem csak írás, hanem kommunikáció is. Azért van javarész kommentbox, hogy az ismerősök csontig benyalhassanak egymásnak. Na most az van, hogy impresszív becsléseimre hagyatkozva, bár lehet az oldalad nézettsége magas, de ez nem egyenesen arányos azzal, hogy minden ember szeret, aki odaklikkel. És ebben főle a közvetlen környezeted a ludas.
2010. 07. 28.
01:41:37
2010. 07. 28.
01:43:38
alles zusammen! : D
2010. 07. 28.
01:45:43
szerintem annak fényében, hogy környezetvédő vagy nagyon érdekes, hogy pont könyvet akarsz írni
2010. 07. 28.
01:50:50
Miből gondolod, hogy környezetvédő vagyok?
Miért ne írhatnék "pont könyvet", ha az lennék?
2010. 07. 28.
01:56:14
emlékeimben úgy élt, hogy az vagy.
ha az emlékeimben élő Mage környezetvédőként síró fák reprodukcióira írna, érdekesen venné ki magát.
ha viszont nem vagy az, akkor üsse kő, írhatsz.
2010. 07. 28.
01:57:01
link
A könyv pedig papírból, azaz fából.
Persze, kíváncsian várom, hogy feltételezésem mennyire esik messze a valóságtól.
2010. 07. 28.
02:05:19
Lehet, hogy újrahasznosított pdf-re írom.
2010. 07. 28.
02:10:15
2010. 07. 28.
02:15:29
2010. 07. 28.
02:17:31
2010. 07. 28.
02:18:03
2010. 07. 28.
02:19:54
Tanács Mamzelnek, válasz Rantnak:
A fő motivációm az életben a belső valóságom megmutatása. Minél pontosabban. Ez vezet a mindennapjaimban.
Első lépésként szeretném megérteni az emberek motivációit, és tisztázni a sajátjaim.
A saját motivációim megértése lehetőséget ad, hogy megértsem, miért történik velem az, ami. Pontosan tudom, hogy bármi problémám van, az tükröt mutat, és jelez valamit, amiről mást gondolok legbelül, mint amit hiszek.
Ha valamilyen helyzetben rosszul érzem magam, pontosan tudom, hogy én akartam belekerülni, már csak azt kell megvizsgálnom, hogy miért. Miért jó ez nekem?
Tegyük hozzá, ez ritka tulajdonság, kevés embert ismerek, aki a nyafogásnál tovább jut, ha valami nem tetszik neki az életében.
A mindennapjaim kitölti ezeknek a megválaszolása.
Ugyanakkor az említett önkifejezési vágy mindemellé azt mondja, hogy tegyem közzé az elmélkedéseim eredményét.
És itt jön képbe a mások ismerete. Ha azt akarom, hogy megértsenek, fontos, hogy meg tudjam válaszolni a következő kérdést:
Mitől fogják ők ezt érdekesnek találni?
Amit az emberek nagyrészt szeretnek, az a humor. Legyen akár a szerző öniróniája, akár a másik ember kontójára elkövetve. A saját kárukra elkövetett poénokon kevesen tudnak jót nevetni. Azt sértésnek érzik. Ez van.
És, hogy miért nem érdekel?
Mert mégis azokkal szeretnék hosszútávon jó viszonyban lenni, akikkel ugyanazon nevetünk.
*****
FIGYELEM!
ITT KEZDŐDIK A LÉNYEG FELVEZETÉSE
*****
Nem az a cél, hogy "másokkal" bánjak gorombán, hanem az, hogy kifejtsem a véleményem. Minél pontosabban, minél ironikusabban. És ez fontosabb számomra annál, hogy MINDENKI szeressen. Épp elég, ha a hozzám hasonlóak bírnak.
Szerencsére ennek a csoportnak a tagjai vannak épp elegen. Így aztán simán le tudom írni az ide kommentelő "többé már nem olvasom Dinát" embereket szükséges járulékos veszteségnek.
*****
FIGYELEM!
JÖN A LÉNYEG
******
Jó tanácsom, amit magamnak adtam, és bevállt:
Ne akarj megfelelni azoknak, akik kritizálnak. Inkább engedd őket távozni.
Egy ilyen kritizálós helyett jön három olyan, aki imádja, amit csinálsz.
2010. 07. 28.
02:26:39
Most mit tegyek?
2010. 07. 28.
02:28:44
jó ez a hozzászólás, csak nagyon életszagú. értem ezalatt azt, hogy egy versenyben, lásd goldenblog, ha valaki első helyezést akar elérni, akkor nem ütőképes a "nem akarok mindenkinek megfeleli" duma. megmondom, hogy miért.
mert verseny.
a goldenblog pedig főleg az és hozzájön még az a jellemvonás, hogy szavaznak az emberek. másképpen: szimpátiaszavazás.
a goldenblog nem csak blogverseny, még ha annak is van eladva. az arról szól, hogy gyűjts sok olyan embert, akinek szimpatikus vagy annyira, hogy ráklikkeljenek az oldaladra szavazni. ha tévedek, kérlek, most szólj.
a való életben a jön helyette másik három stájl nagyon karakán és magam is ezt követem. tényleg, nem csak duma. de itt?
itt, ahol az a cél, hogy a Mamzi megnyerjen egy versenyt nem biztos, hogy nyerő taktika az ellenfelek földbe döngölése. ugyanis az ellenfeleknek vannak szavazóik, akik lehet, hogy dacból a porban hempergő vérzőre voksolnak.
eddig aki ezt megpróbálta nektek átadni, az mind ostobán tette, mert elragadták az indulataik. (mesterszakács, aa, agnus)
2010. 07. 28.
02:34:02
Én ennél jóval egyszerűbb érvrendszerrel próbálom Mamzel tudatalattiját lebeszélni a goldenblogról. Ami így hangzik: a gb ultra gáz.
2010. 07. 28.
02:36:21
2010. 07. 28.
02:37:22
2010. 07. 28.
02:40:13
2010. 07. 28.
03:07:50
A Goldenblog előzsűrizését a közönség végzi. Szavaznak, és ennyi. Az első 50 szavazatszámú blog kerül be a finishbe. Oda Mamzel eszméletlen sok szavazattal került be tavaly, friss blogként.
Idénre pedig tovább nőtt az olvasótábora.
Onnantól pedig egy pár emberből (kb. 5 fős) álló zsűri értékel, és dönt, hogy ki nyerje az 50-ből a kategóriát, és az első 10-et még rangsorolják.
Tehát egyáltalán nem kell úgy írni, hogy mindenkinek tessen. Elég, ha emberek egy csoportjának tetszik. De azoknak nagyon.
Hogy kivel barátkozik, kivel nyilvánul meg közösen, és mi a jó neki az életben, azt meg sajnos -lássuk be- nem tudod befolyásolni.
Ám érdekelne, hogy miért szeretnéd.
Nos?
2010. 07. 28.
03:11:52
Dina: És aa zsűri jó eséllyel a szavazatok és a látogatottság alapján dönt. Más magyarázatot nem tudok az idei eredményekre.
Illetve tudok. De abban a magyarázatban sajnos szerepel a "lárva" szó.
2010. 07. 28.
03:16:31
(Linket kérek, ahol Goldenblog jelölés van, és idézetet, ahol döngöltem.)
És egyáltalán, mi ez a gondolatmenet, hogy én nem azt írok, amit gondolok, ha a barátom a Goldenblogon indul?
2010. 07. 28.
03:28:42
rant: sok szerencsét.
2010. 07. 28.
03:45:02
????
miva'?
:D
2010. 07. 28.
03:49:00
2010. 07. 28.
03:51:43
te most itt mit pörögsz? menjél aludni, az legalább nem látszik.
jól eldumáltam a Mamzival és a Maggel is.
felőlem izmozzál nyugodtan, csak ne felém.
2010. 07. 28.
03:55:17
(Mage-et meg "nem író típus"-nak tituláltad, ha nem vetted volna észre. Ilyen, amikor jól eldumálgatsz?)
2010. 07. 28.
04:02:15
párral korábban meg lett simogatva a fejlődésem, kérlek ne ***** /moderálva: Mage/ bele a jelenléteddel.
2010. 07. 28.
04:02:45
Univerzális érvelési technika ostobáknak:
link
1. Univerzális érv.
Kijelentünk, de nem támasztjuk alá.
2. Ignoráljuk a másikat.
Én másokkal jót beszélgetek, csak veled nem.
2010. 07. 28.
04:04:54
A másik személyének sértegetése.
Teljes a paletta.
(Bár kérdéses, hogy meddig marad itt moderálatlanul az utolsó kommented.)
2010. 07. 28.
04:10:17
2010. 07. 28.
04:22:35
T: én attól a képtől egyre csak azt várom, hogy beborul az ég és kettéhasad középen a függönyöm, fölülről egészen az ajláig.
Aztán reggelre lesz ott egy fa, mert az úgy jó.
(Egyelőre még nem történt semmi.)
rant, Dina bocs az intermezzoért.
2010. 07. 28.
05:05:59
A képről konkrétan: én semmit nem várok tőle, számomra nyugalmat és harmóniát sugároz, semmi hasadás :)
2010. 07. 28.
12:53:51
Az alany kevésbé fontos, hiszen ez rólad szól. Arról, hogy hegyezd a karmaid, hogy edzésben legyen a szellemed, hogy a szenzoraid ne sorvadjanak el. Bízol benne, hogy nemsokára eljön az igazi, akinek a benned rejlő valamennyi szépség összes spektrumát megmutathatod, de addig is, tudod, gyakorolnod kell. Mégha az embernek néha nincs is hozzá kedve, vagy meg is rójják időnként a zaklatott életmódja miatt. Nincs más választás, mint reggel felkelni, és mindennap újra megcsinálni magad a tükör előtt. Különben meghalsz.
Különben feladod.
Nem adhatod fel.
Mert mi van, ha éppen ma jön veled szembe álmaid szerelme?
2010. 07. 28.
13:17:30
akkor beszélgessünk marketingről.
Mivel nem keresek több barátot, ezért nem muszáj, hogy szimpatikus legyek minél több embernek. Marketingnyelvre ezt úgy fordíthatnám le, hogy a rossz reklám is reklám.
Nem kell, hogy szeressenek az olvasók. Számomra elég önigazolás, hogy rendszeresen azt hallom, megnyitották az oldalam, de annyira vérlázító, amiket írok, hogy távoztak. Tehát olvasnak. Érdekes módon ezek a látogatók elég tájékozottak.
Ehhez a koncepcióhoz nem is találhattam volna jobb társakat, mint Dinát és Mage-t. Micsoda szerencse, hogy még barátok is vagyunk. Micsoda szerencse, hogy hárman háromféle gondolatvilággal operálunk, így még szélesebb palettát fedünk le.
Mint azt az ábra is mutatja, sikerrel.
2010. 07. 28.
13:34:00
2010. 07. 28.
13:37:17
2010. 07. 28.
13:38:07
2010. 07. 28.
16:34:11
akkor itt valami nagy félreértés lesz.
jópofa trükköt alkalmazok, kérdezek.
te egyáltalán nem szeretnél blogversernyt nyerni? sőt, soha meg sem fordult a fejedben, hogy megmutasd, hogy mondjuk 2010-ben első leszel? Vagy 2011-ben? Na csak azért kérdezem, mert ha jól emlékszem, akkor volt egy olyan felvetés, hogy amennyiben első leszel ezen a viadalon, akkor csinálsz egy nagy bulit, ahol színre lépsz teljes valódban. gondolom, ezzel motiválod az olvasókat. ez egyébként egy okos csel, ugyais benne van a fordított piszó, tekintettel arra, hogy esetleg így azok is tolnak rajtad egyet, akik mondjuk nem kedvelnek. csak hogy perverz énjüket kidomborítva megnézzenek maguknak. (mondjuk ennek van más módja is)
"a negatív reklám is reklám"
erről kiszel tünde
2010. 07. 28.
16:35:22
2010. 07. 28.
16:50:34
Dina linkje azért nem ül, mert az ő felsorolása alapján minden esetben egy kialakult vitáról van szó. na most itt az történt, hogy rövid úton elküldtem a búsba.
ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor van egy ember (A), aki feltesz egy kérdést egy másiknak (B).
persze A azt gondolja, hogy olyan világban élünk, ahol minden kérdésre választ kaphatunk. B pedig nem így gondolja, hanem azt mondja neki, hogy
te ki a ***** /moderálva: Mage/ vagy? - ennek is megvan az oka. például csak nézd meg, hogy milyen szépen válaszolok Mamzinak és most neked is és tedd mellé, hogy milyen csúnyán válaszoltam Dinának. így a kedves olvasók is tudhatják, hogy melyikőtöket gondolom kártékonynak.
ez egyébként egy nagyon lekezelő viselkedés és igazából rangon aluli mind a kettő fél számára, de ha jól belegondolsz, akkor sok-sok időt meg lehet ezzel spórolni. nem csak B-nek, hanem A-nak is. persze, oltári bunkóság, főleg nőnek ilyet mondani, de miután itt elsősorban make-up-mentes nickek vannak, veszem a bátorságot.
ezt egyébként élőben is alakmazom, hogy utaljak a nem kell mindenkinek megfelelni tanácsra, köbö három éve értettem meg, hogy ilyen ez a popszakma. szégyenlem is érte olykor magam, de pont, mint ti, én sem gyúron magas népszerűségi rátára.
azt hiszem, ez pont az jelenti, hogy máshonnan jövünk és máshova tartunk, sőt, most is különböző közösségekben mozgunk.
ezért lehet furcsa egy, a mindig érvrendszerekre alapozó arcnak, ha beletolják, hogy...
hogy nem kell minden jött-ment egoistával vitába keveredni, hiába élteti a versenyláz.
2010. 07. 28.
18:00:21
Tapasztalatból mondom, hogy az a nagyobb egoista, aki azt mondja a másikra, hogy egoista. Miután Te azt gondoltad, hogy Dinának és nekem megmondod, hogy mit tegyünk "ha Mamzel barátai vagyunk", és mit ne, az egoista jelzőt is húzzuk ki szépen az érvrendszeredből, mert nem igazán adekvát (legalábbis ránk nézve nem).
2010. 07. 28.
18:15:12
magamtól idézek: "én azt javaslom"
a javaslat és a megmondás között óriási a különbség, kérlek, ne csúsztass. bár csúsztathatsz, mint ahogy anno dinának is írtam, neked is megteszem, ez itt a te placcod.
a jelzőket a továbbiakban hanyagolom, mert illedelmes vendég vagyok.
2010. 07. 28.
18:26:09
2010. 07. 28.
18:28:43
igazad van
2010. 07. 28.
18:32:10
Akkor ezt most hogy?
2010. 07. 28.
18:36:45
/az érintett kérésére moderálva: Mage/
2010. 07. 28.
18:58:24
2010. 07. 28.
19:02:36
2010. 07. 28.
19:09:17
De, szeretnék blogversenyt nyerni. Az összeset.
Nem vagyok egy monogám típus, ez van.
2010. 07. 28.
19:18:34
2010. 07. 28.
19:22:20
Az elmeroggyantak pátyolgatására gondoltam.
2010. 07. 28.
19:23:47
Gyakorlom az önfegyelmet.
2010. 07. 28.
19:33:32
Antropológiai terepgyakorlat.
2010. 07. 28.
19:39:06
Nagyon előreszaladtunk a rendszertanban.
2010. 07. 28.
21:17:15
Mamzel gb-ja pedig kell. Tudom, hogy szedhetné hármasával is "lépcsőfokokat", mert bírná. De ő nem akar kihagyni egyetlen lépést sem, mert élvezi. Szerintem.
De persze csak azért, mert a barátja vagy, nem kell mindenben támogatnod, ez evidens.
2010. 07. 29.
11:04:52
jóval elegánsabb megoldás, bár kevésbé korrekt. becsapod vele a másikat, viszont ezt érte teszed.
azért van ebbe a verzióba egy nagy adat empátia.
felnézek rád.
2010. 07. 29.
11:31:51
tehát te úgy szeretnél blogversenyt nyerni, hogy olyan vagy, amilyen. ez tiszteletet generál, komolyan. ennek ékes bizonyítéka, hogy én is segítettem abban, hogy célba érj.
viszont ha nem sikerül megnyerned, akkor elgondolkozol azon, hogy ebben vastagon benne voltak a barátaid? (persze minden jószándékuk ellenére)
2010. 07. 29.
13:16:47
2010. 07. 29.
14:42:07
ha mégis ez a cél, van egy 5000-es címlistám, neked adom)
2010. 07. 29.
15:01:53
2010. 07. 29.
15:24:09
Mamzel: menő. Az "előfogatolt" oldal: nem menő.
2010. 07. 29.
16:10:27
Hallod, Mana? Kéne egy olyan eresztés, hogy idézetek Mamzelről.
2010. 07. 29.
16:45:05
Mage: ha így érted, jól érted (by mr.)
2010. 07. 29.
19:59:17