Nincs jogosultságod (már) a komment módosításához.

brand new age :: 2010. április 26., hétfő, 22:00:19 :: 29 komment
politics

A szöveg értelmezésében többször is  segítségemre sietett Dina, Laci, és Kuncze Gábor. Hiúságomat félretéve, az indokolt esetekben az ő megoldásaikat közlöm.

Következzék Orbán Viktor győzelmi beszéde - egy nem fidesz szavazó olvasatában.

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Helló.

A magyar választópolgárok, magyarok határon innen és túl örömmel jelentem, hogy a mai csúcstámadás, a mai oxigénpalack nélküli csúcstámadás sikerült.
MSZP = Mount Everest.

A Fidesz – Magyar Polgári Szövetség és a Kereszténydemokrata Néppárt a magyar parlamenti mandátumok 68 százalékát szerezte meg.
A Fidesz - KDNP a francia, a német, a szlovén, a cseh ... parlamenti mandátumok 0 százalékát szerezte meg.

Magyarország a mai napon megerősítette a demokrácia melletti elkötelezettségét, helyét Európában és az Európai Unióban.
- Helló, itt az Európai Únió.
- Helló, itt Magyarország.
- Kérem a demokráciai melletti elkötelezettség-értéküket.
- Nulla.
- Vettem: nulla. Kérem, erősítsék meg a demokráciai melletti elkötelezettségüket.
- Megerősítjük. Nulla.
- Rendben. Köszönjük szépen. Viszont hallásra.


Köszönet mindenkinek.
Köszönet az oligarcháinknak, Sólyom Lászlónak, az SZDSZ-nek és Hagyóéknak.

Köszönet minden magyar embernek.
Nem vagy magyar (1).

De különösen köszönet azoknak, akik nyolc éven keresztül kitartottak a Fidesz, a Kereszténydemokrata Néppárt és a polgári körök mozgalma mellett.
Igazán magyar az, aki már 8 éve ránk szavaz.

A csúcsra ugyan a mai napon Magyarország ért fel minden egyes polgárával együtt, de a nyolc éven keresztül kitartók mentek elől, ők vitték, és ők tűzték ki a mai napon a csúcsra a zászlót. Hála és köszönet érte.
Szimplán magyarok azok, akik régebben még nem szavaztak ránk, de most igen.


Egy európai ország a mai napon új csúcsot állított fel.
Ez az egyetlen európai ország, ahol húsz év alatt jobboldali párt csak egyszer nyert választást.

Egy olyan ország, amely az utóbbi években jószerivel csak lesajnáló véleményeket kaphatott, csak negatív hírek szóltak róla a világban,

Mindent elkövettünk, hogy rossz hírét keltsük az országnak - külföldön és belföldön egyaránt.


És ma egyszer csak sokak számára, mint derült égből a villámcsapás, itt ez az új csúcs.

Az egész Fideszben egyedül Kósa Lajos alacsonyabb nálam. Így nem kell félnem a villámcsapástól.


Ez világsiker, ez magyar világsiker.

Nem igazán vagyok otthon a nemzetközi politikában, és a kedvenc tárgyam nem a történelem volt.

A szabad világ országai elszoktak már attól, hogy a versengő pártokra épülő demokráciákban lehet olyan széles, óriási nemzeti egységet teremteni, mint amit a mai napon a magyarok hoztak létre.
Normális, demokráciához szokott országban a büdös életben nem nyertünk volna így.

Nem egyszerűen arról van szó, hogy Magyarországon megtörtént a hatodik szabad választás.

Eldőlt a hetedik, a nyolcadik és kilencedik választás sorsa is.

Sokkal nagyobb dolog történt a mai napon Magyarországon.
Sokkal nagyobb a baj, mint gondolnád.

Ma forradalom történt a szavazófülkékben.
Voltaképp puccsal jutottunk hatalomra.

A mai napon a magyarok bebizonyították,
Nem vagy magyar (2).

hogy van értelme a demokráciának, van értelme hinni a demokráciában,
Magam sem hittem már, hogy valaha nyerni fogunk.

mert demokratikus keretek között olyan nagy horderejű változást tudunk véghezvinni, amelyet régen csak a forradalmak nyújthattak egy országnak.
Az országra olyan kánaán vár, mint a Rákóczi-felkelés, valamint 1848 és 1956 után.

Mi történt Magyarországon, kedves Barátaim?
Bezárt Lipót.

A mai napon Magyarországon beteljesedett egy történelmi tanulság, húsz év tanulsága, a rendszerváltás nagy tanulsága, mely úgy hangzik: rendszert váltani nem lehet,
Éljen Kádár.

rendszert csak megbuktatni és megdönteni lehet, megdönteni és újat alapítani helyette.
Csak bejött az utcai politizálás.

Ma ez történt. A magyarok ma rendszert buktattak, és egy új rendszert alapítottak meg.
Nem vagy magyar (3).

A magyar emberek a mai napon megbuktatták
Nem vagy magyar (4).

a hatalommal visszaélő oligarchák rendszerét,
A baloldali vállalkozóknak most nagyon rossz lesz.

és helyette megalapítottak egy új rendszert: a nemzeti együttműködés rendszerét.
Jön a Széchenyi-lenyúlás II.

Olyan elemi erővel akarták lezárni a magyarok millióit megsanyargató, vagyonukból, reményeiből kiforgató korszakot,
A magyarok millióinak vagyona volt. Igaz, nem tudtak róla, csak reménykedtek benne, de volt nekik.

hogy végül a magyarok
Nem vagy magyar (5).

összeszedték minden maradék erejüket,
A Fidesz szavazói beteg, haldokló emberek. Eljutni a választófülkéig számukra a végső próbatétel volt.

és hitüket, és világra szóló összefogást értek el.
Kicsit körbe kellene néznem  Google mapen, pontosan hol is lakom.

Minden magyar büszke lehet
Nem vagy magyar (6).

erre az új világsikerre, én is büszke vagyok, kedves Barátaim, hogy veletek együtt részese lehettem ennek.
Én magam is a Fideszre szavaztam.

Két hete elkezdtünk egy mondatot,
Kurva lassan beszélünk.

és ma pontot, pontosabban szólva felkiáltójelet tettünk a végére.
A nyelvtan még mindig kihívást jelent számunkra.

Magyarországon a mai napon az emberek ereje legyőzte az oligarchákat.
Nem vagy ember (1).

Ma újra mertünk nagyok lenni,
Basszus, összekevertem a szövegeimet.

mondjuk ki és legyünk rá büszkék.
És mi mind, egytől-egyig egyéniségek vagyunk.

Átléptük a saját árnyékunkat.
Árnyék vagy (1).

Ma mi vagyunk a szabad világ együttműködés-csúcstartói és bajnokai.
Az ország nagyobbik fele egyetérett abban, hogy fogalma sincs, mire szavaz.

Mától Magyarország politikai és gazdasági rendszerét a nemzeti együttműködés rendszerének hívják,
A gazdaságnak annyi.

és ezzel a rendszerrel Magyarországot közösen újra fogjuk építeni, és erőssé fogjuk tenni.
Szakrális királyságot hozunk létre, hogy megszopassuk a Jobbikot.

Olyan rendszer lesz ez, amelyben egymást fogjuk segíteni, és egymást fogjuk biztatni,
Éljen a kommunizmus.

hogy merjünk nagy célokat kitűzni és azokért közösen dolgozni.
Éljen a tömegpszichózis.

Ebben az új rendszerben az oligarchák régi szabályai érvényüket vesztik.
Kedves Széles Gábor. Nem fizetem vissza a pénzedet.

Mától Magyarországon a magyar emberek érdeke az első.
Szerte az országban minden HR-esnek elküldük már Kubatov listáit.

Mától Magyarországon a nemzeti együttműködés lesz mindennek a mércéje.
Viszlát, celsius.
Viszlát, kilogramm.
Viszlát, forint.

A nemzeti együttműködés rendszere, Barátaim, mindenki számára lehetőség, és mindenki felé elvárás, aki Magyarországon él, dolgozik és vállalkozik.
Ha akarsz még bármit az élettől - pénzt, munkát, lehetőséget -, elvárjuk, hogy beállj közénk.

És természetesen a nemzeti együttműködés teljes jogú részesei a határon túl élő magyarok is.
Pont annyira lesz jó itthon magyarnak lenni, mint amennyire Szlovákiában vagy a románoknál az.

A nemzeti együttműködés ma megalapított rendszere új szabályok szerint működik majd,
Kezünkben az ügyészség és az APEH.

olyan szabályok szerint, amelyeket az emberek már régóta várnak, sőt követelnek.
Visszaállítjuk az akasztást.

A kormány irányításával az állam feladata lesz a szabályok jogszabályba öntése, betartása és betartatása.
Ezúttal törvényeket hozunk arra, amit művelünk: bánya, szőlő, Ibrahim.

A magáncélokat, a magánérdekeket szolgáló, a magánhatalmat építő politika napjai ma leáldoztak,
Ha baloldali vagy, bele se fogj a vállalkozásba. Önálló elképzeléseid se legyenek nagyon.

és nem fogjuk hagyni, hogy még egyszer visszatérjenek.
Minimum húsz évre tervezünk.

A nemzeti együttműködés rendszerében a győztesnek nem igaza van, hanem feladata.
Igaza az MSZP-nek és az MDF-nek volt.

És sikernek csak az számít, ami az egész közösség számára siker.
Tehát innentől fogva nulla darab sikerrel kalkulálhatunk.

Magyarország ma világra szóló győzelmet aratott, most az a feladatunk, hogy a győzelem lendületével folytassuk a megkezdett együttműködést, megkezdjük a mögöttünk hagyott korszak romjainak eltakarítását, a felelősség megállapítását és az újjáépítést.
Az elkövetkező évek minden bajára máris van magyarázatunk.

Végül szerényen és alázattal
Gyakorlatilag atomjaira hullott a személyiségem.

azt üzenjük
Megtanultam végre, mi az az SMS.

Magyarország polgárainak,
Nem vagy polgár (1), nem itt élsz (1).

hogy megértettük és diadalra vittük a magyarok
Nem vagy magyar (7).

történelmi álmát.
Nem megy nekem a történelem (2).

Vincit voluntas tua!
Az anyanyelvemben sem vagyok biztos.

Győzedelmeskedjék hát a te akaratod!
Ide nekem a koronát!

 
 
haynau
2010. 04. 27.
00:08:53

A koronát megkapod - ezért a posztért! Meg a bátorságért, hogy felvállalod nem-fideszes voltodat. És nem lincseltek meg, amikor kokárda nélkül metróztál?
Panna
2010. 04. 27.
12:53:01

nagyon jó lett a poszt. nem tudtam közben eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek, de a végére szomorú lettem, mert túlságosan igaz.
Sandy
2010. 04. 27.
13:27:24

Debreczeni József Gyurcsányról írott könyvéből elég szépen kiderül, hogyan használták ki a köteles beszédet, számomra meglehetősen aljas módon. Azért az sokat segített az MSZP-nek megnyerni azt a választást.
Koppány
2010. 04. 27.
15:16:27

Aprólékos, türelmes, konzekvens = kötélidegzet! Ezt a hadovát lejegyezni és így feldolgozni igazán nagy teljesítmény. Az ember tényleg sírva nevet. Egyszer-egyszer kukacos voltál azért pl. sms...

A korona résszel maradéktalanul egyet értek, szerintem a megbillent tornyú Pázmány Péter Egyetem közelében, valahol a Pilis szívében már keresik azt a sziklát, amelynek ormán habként a tortán felteszik Orbán fejére a koronát. Lába körül pedig majd két udvari bolondja fog körözni...

Jobb lett volna tán csak úgy összefoglalnia az eseményeket, hogy az ország lakosságának jelentős többségének agyát ellepte a narancs köd egy időre.
Mage
2010. 04. 27.
18:14:19

link
"Szóval mindezt felejtsük el és egy pillanatra fogadjuk el azt, hogy csak ennyire vagyunk képesek. Hogy egy képesség nélküli, alkalmatlan, tehetségtelen néppé lettünk az elmúlt néhány évtizedben. Csak én erre azt mondom, hölgyeim és uraim, hogy így viszont nem érdemes élni. Tehát, hogyha így gondoljuk, akkor menjünk le a pincébe, keressünk egy jó erős kötelet, meg egy viszonyleg erős gerendát és szöget, és kössük fel magunkat! Csak én azt szeretném kérni azoktól, akik ezt próbálják önökkel elhitetni, évek óta ezt próbálják sulykolni az önök fejébe, hogy legalább járjanak elő jó példával. És ha ők már mind végeztek, akkor mi meg mégiscsak gondolkodjunk el azon, hátha nélkülük többre mennénk."

Sandy: Mondj egy olyan értelmezést erre a szövegre, amiből nem az derül ki, hogy kösse föl magát az MSZP, és utána esetleg az MSZP szavazók - bár nekik nem muszáj már.
Sandy
2010. 04. 27.
18:39:16

Kövér László hülyeségeket beszélt. Medgyessy meg egy III/II-es ügynök volt egy diktatúrában.

Nekem az arányokkal van bajom. De lehet, hogy csak annyi a bajom, hogy öreg vagyok, és emllékszem, mennyire utáltam a komcsikat.

Amúgy az ominózus könyvben részletesen elolvasható, hogy szándékos kiforgatásra törekedtek. Nem én mondom: ők maguk mondják, Gyurcsányék. Szeretnék jóhiszemű, normális emberek által vezetett országban élni, és amit tettek, az híján volt ezeknek a jellemzőknek.
Mage
2010. 04. 27.
18:51:22

Sandy: Elhiszem, hogy fel akarták használni - és felhasználták - a Fidesz ellen. Számomra ez a szöveg mindenféle kiforgatás nélkül is igen problémás, és ez a lényeg.

Medgyessy-t tényleg jó lett volna kihagyni. Akkor is, ha nem ügynök.

Csakhogy ezt nem tudtuk róla akkor. Szerintem az MSZP se tudta, különben nem indítja el.

A mostani választáson kiderült, mennyit ér a világos, következetes, részletes, reális program. Két és fél százalékot.
Sandy
2010. 04. 27.
19:13:34

Számomra sokkal problémásabb volt az a végtelen aljasság, amivel Debreczeni Józsefet próbálták erkölcsileg és emberileg tönkretenni 2006-ban. Én amiatt a sötét ügy miatt nem fogok soha az életben a FIDESZ-re szavazni. Kövér szavai ahhoz képest tényleg pár meggondolatlan, rossz mondat.
Mage
2010. 04. 27.
19:24:51

Sandy, én ennyire nem vagyok járatos a könyvében: 2002-ben volt már Gyurcsány? Mert azt írod, hogy a köteles beszédet kiforgatták Gyurcsányék. A szocikat érted alatta, vagy konkrétan az ő csapata volt?
T
2010. 04. 27.
20:27:00

"A mostani választáson kiderült, mennyit ér a világos, következetes, részletes, reális program. Két és fél százalékot."
Szerintem nem ez ért két és fél százalékot. A szavazók két és fél százaléka tudott szemet hunyni afelett, hogy lepaktáltak egy olyan párttal, akiről mindenki tudja, aki él és mozog, hogy a "korrupció melegágya", és egy bukott csürhe. Ugyebár madarat tolláról... Ráadásul óriási káosz uralkodott bennük/körülöttük. Hogyan lehetne elvárni egy párttól, hogy egy országot ráncba szedjen, ha még magát sem képes? Két és fél százalék úgy gondolta, el lehet tőlük várni, el lehet róluk hinni.
Sandy
2010. 04. 27.
20:34:20

link

A 37. idézet hátul, a könyvből. Ezek Gyurcsány szavai. A könyvet nem vettem meg, de pár éve a könyvesboltban megkerestem ezt a részt és elolvastam. Tanulságos.
Mage
2010. 04. 27.
20:46:22

Tudod, Sandy, egy évvel ezelőtt néztem Orbán Viktor wikipedia oldalát.

Orbánról ömlengenek (olyat is, ami nem igaz). Minden eltérő véleményt moderálnak. Érdemes megnézni a vitalapot. Tudod, akiknek diktátor kell, nem bírják a tényeket.

Szerintem, amit Gyurcsány mond, az helytálló. Akinek csöpp esze volt, tudta, hogy Kövér nem akar akasztani. Ha valaki azt mondja, hogy "menj az anyádba", az se gondolja komolyan, mert hogyan is mehetnénk anyánkba, nem férünk már bele, és különben is. Mégse esik jól ilyet hallani. Hát, nekem se esett jól az akasztós szöveg.
Mage
2010. 04. 27.
20:47:26

T: Sajnos sok igazság van abban, amit írsz. Az a pár napos összebútorozás súlyos hiba volt.
Sandy
2010. 04. 27.
21:10:39

Elhiszem neked, csak most én Gyurcsányról írtam, és szo szerint idézetet mutattam.
Mage
2010. 04. 27.
21:29:35

Igen, látom. Nem emiatt szeretem, de ez még belefér nálam.

Egyébként is, inkább Bajnai.
NH
2010. 04. 27.
23:30:57

Ezt nagy példányszámban, nyomtatásban. Káprázatos és rémisztő.
Manela
2010. 04. 27.
23:42:20

Borzongató... Gratulálok. Sajnos a java része helytálló és találó. Szomorú ez.
Sandy
2010. 04. 28.
13:38:24

Próbálom elképzelni, Obama hogyan köszöni meg a megválasztását. Valami bonyolultabb formulát alkalmaz, mint "the american people" ? Kéresm segítsen valaki.
mr.
2010. 04. 28.
14:04:47

beköszönésnek általában a "my fellow citizens"-t használja. magyarul kb. honfitársaim.

a "the american people"-t nem igen mondja. annyira azért nem nacionalista. helyette inkább a kissé globalista "we, the people"- szokott lenni.

egészében elmondható, hogy ami viktorunknál a "magyar ember" az nála a "we".
Sandy
2010. 04. 28.
14:50:46

mr., köszönöm. Most rákerestem, az alábbi egy Obama-beszédből való, az egészségügyi reformmal kapcsolatosan:

'But I repeat what I said then because it is essential that we learn the lessons of this crisis, so we don't doom ourselves to repeat it. And make no mistake, that is exactly what will happen if we allow this moment to pass -- an outcome that is unacceptable to me and to the American people.'

De úgy látom van még pár.
Sandy
2010. 04. 28.
14:53:20

És úgy tudom épp eléggé megosztja az USA társadalmát ez a reform.
mr.
2010. 04. 28.
15:07:33

mint minden reform. nálunk is biztos lesz duzzogás. most olvastam hogy az új hazai média-ellenőrző hatóságunk alá fog tartozni majd a net cenzúrázása is.
biztosan hasonló sikereik lesznek benne, mint a kínaiaknak. de legalább majd adnak jó sok témát a bloggereknek.
Mage
2010. 04. 28.
18:28:10

Sandy, szerintem elég markáns különbség van aközött, hogy a "magyar emberek rám szavaztak", és aközött, hogy "e fontos pillanat elszalasztásának következménye elfogadhatatlan az amerikai nép számára".
Sandy
2010. 04. 28.
19:29:19

Mage, nagyon fáradt vagyok a vitatkozáshoz. Itt van Obama beavatási beszéde, felületesen átfutva nem találok benne olyan részt, amelyik kiemelné azokat, akik rá szavaztak, és bármi módon kihagyná azokat, akik nem. Az amerikai nép jó, helyes választásáról beszél.
De lehet, hogy képtelen vagyok felfogni a nyilvánvaló különbséget Orbán beszédéhez képest, akkor elnézést az okoskodásomért.

link
Jerry1022
2010. 04. 28.
22:06:31

Sandy, minden bizonnyal én vagyok a hülye, de akárhogy töröm a fejem, nem jut eszembe olyan, hogy az amerikában ellenzékben lévő pártok akármelyike is kivonult volna a kormányon lévő párt beszéde alatt. Ez az egyik. Másik, hogy Amerikában -igen furcsa módon- kúltúráltabban zajlik le ez az egész. Mikor Obamáék nyertek az ellenzék gratulált a győzelméhez és kezet fogtak, a jó kormányzás reményében. Ahogy én kapcsolgatom a tévét így oda vissza, valahogy nem látok ilyen gesztust. Sem egyiktől, sem másiktól. És ismétlem, hogy nem bántólag szólok, tudálékosságal teli, csupán én így emlékszem.
Sandy
2010. 04. 28.
23:03:47

Jerry, nem vagy te hülye, csak azidézet nem arról szólt, amiről te írsz.
Mage
2010. 04. 29.
00:28:23

Sandy, nem vitatkozunk, beszélgetünk. Nagyon érdekel a véleményed, és érdekel Obama is.

Ha fáradt vagy, pihenj, hogy újult erővel elmélkedhessünk.

Addig is, tegyük át magyarra, úgy egyszerűbb:

"Elmondom még egyszer, mert kiemelten fontos, hogy tanuljunk a krízisből, és ne idézzük elő még egyszer. És ne hibázzunk - pedig pontosan ez fog történni, ha elvesztegetjük ezt a pillanatot. És ennek (a hibának) az eredménye elfogadhatatlan számomra és az amerikai nép számára is."

Ennyi a szöveg. Ha több szöveg lenne, többet vennék figyelembe, ennyit kaptam. Azt is tudjuk, hogy az egészségügyi reformról beszél. Tudjuk még, hogy Amerikában a biztosítási rendszer mennyi veszélyt rejt magában. Aki látott már hórházi sorozatot, tudja, hogy a nem megfelelő biztosításba is bele lehet halni, túl a biztosítás hiányán, ami a biztos halál. Bár ez most másodlagos.

Ami a szöveget illeti, nézzük meg, kit rekeszt ki vele. Ehhez annyit kell tenni, hogy megnézzük, mit mondott Obama az amerikaiakról, és azt mínusz eggyel megszorozzuk. Pontosan ezt tettem Orbán Viktor beszédének értelmezésekor.

Obama szövegével az eredmény a következő: "Ha számodra elfogadható, hogy elkövetjük újra a hibát, és ahelyett, hogy tanulnánk a válságból, még egyszer magunkra idézzük azt, akkor nem vagy amerikai."

Ez áll szemben azzal, hogy "Ha nem a Fideszre szavaztál, nem vagy magyar."

Ha ezt a beszédet a megválasztása előtt, kampánybeszédként mondta, akkor bele lehet látni azt, hogy ha "nem szavazol ránk, akkor nem fontos neked, hogy ne idézzük elő a válságot újra", de ez ebben a szövegrészben nem szerepel. Ebben Obama nem mondja, hogy csak ő tudja elkerülni a második válságot. Azt mondja, hogy minden amerikainak fontos, hogy elkerüljék.

Ezzel szemben Orbán azt mondta, hogy: "A mai napon a magyarok bebizonyították, hogy van értelme a demokráciának, van értelme hinni a demokráciában, mert demokratikus keretek között olyan nagy horderejű változást tudunk véghezvinni".

Ez kizárja azokat, akik nem a "változásra" szavaztak. Ebbe nem kell ezt belelátni, szimplán benne van. Mert az MSZP szavazók nem buktattak rendszer. A nem-Fidesz szavazók nem akarták valóra váltani Orbán viktor történelmi álmát. Márpedig a "magyarok" ezt tették. Tehát a többiek nem magyarok.

Igen, Obamánál sem amerikai, aki még egy krízist szeretne előidézni.
ReignOfdark
2010. 04. 30.
19:49:55

Az USA eü reformjához azért hozzászólnék, lévén kb. egy hete beszéltem már olyanokkal, akiknek konkrétan kikérték a véleményét egyes részeiben. Bármennyire is egyetértek Mage, az USA eü reformjának elnöki lekommunikálása és a politikai beszédekben megjelenő kirekesztés Magyarországon teljesen más. Azért, mert az USA-ban világosak a határvonalak: ha nem fizetsz, megdöglesz. Ennek eredménye, hogy az USA lakosságának 20%-a Uganda színvonalán van, mint azt Emanuel Todd is megírta. Tehát a kirekesztés világos, csakhogy nem származási alapú, hanem vagyoni alapú (ami részint persze származási kérdés is, de ezt most hagyjuk). Az USA-ban pontosan tudni, hogy amennyi pénzt adsz az orvosnak, olyan szintű ellátást fogsz kapni, tehát sorban az ugandaitól felfelé, az albánon, magyaron, csehen át a világszínvonalig. Ezzel szemben nálunk mi van? Valamennyit befizetsz (vagy nem), és utána automatikusan a legmagasabb szintű ellátást várod el. Ehelyett persze kapsz egy magyar szintűt, és elégedetlen vagy.

Obama arról beszél, hogy a nyilvánvaló kirekesztés ellenére jobb lenne enyhíteni ezeken a megkülönböztetéseken (a jómódúak persze féltik az ellátásuk színvonalát, a szegényebbek meg tapsolnak), Viktor meg arról, hogy nem igazság, hogy néhány oligarcha nyúlja le a pógárok pénzét, ha elvesszük tőlük, akkor mindenkinek csak jobb lesz: mi kapjuk a pénzüket, a népnek meg odaadja az Igazságot, mert hát valamit adni kell.

Tehát az egyik arról beszél, hogy a terjesszük ki a társadalmi felelősségvállalást, a másik meg arról, hogy szűkítsük le azokra, akik "nem loptak". Elvégre ők a kétharmad, mert rá szavaztak.
ReignOfdark
2010. 04. 30.
19:52:12

Két hétig nem vagyok itthon, és már nem tudok magyarul. Szép.

=> Regisztrálni jó <=