Nincs jogosultságod (már) a komment módosításához.

finish :: 2011. március 15., kedd, 21:28:31 :: 54 komment
politics

"Kiálltunk hazánkért az Európai Unióban, amikor alantas és hazug támadások érték hazánkat, amelyeket itthonról szerveztek a magyarok lejáratására. [...] Most sem hagyjuk, hogy Brüsszelből vagy bárhonnan bárki is diktáljon nekünk."

Lehet kezdeni csomagolni.

Videó

 
 
NH
2011. 03. 16.
11:13:57

Na ezért is jó, ha nem a tárgyak vonzásában élünk. Baromi gyorsan össze lehet dobálni a legfontosabbakat.
Azt azért csak félve jegyzem meg, hogy nem túl szerencsés dolog Brüsszelt Moszkvához hasonlítani.
MA
2011. 03. 16.
20:05:32

Nem hagyjuk, hogy Brüsszel diktáljon? Akkor minek léptünk be? (És egyébként is: Minek léptünk be?)
MA
2011. 03. 16.
21:29:56

"Lehet kezdeni csomagolni." Hova meneküljünk? (Én talán Jemenbe vagy Törökországba mehetnék, mert ott nemzeti ünnep a születésnapom. De hová menjenek a többiek?)
Androidus
2011. 03. 16.
22:40:41

A remény egy rendkívül ostoba megnyilvánulás. Kikél a semmiből, minden ok nélkül.

Tudtuk, hogy ennyire sötétek és gátlástalanok. Tudtuk, hogy ennyire szar lesz. Aztán útközben mégis elkezdtünk egy picit reménykedni. Hátha mégse. Hátha a hordónyi fekáliába belekeveredik valahogy egy kanálnyi bor. Hátha úgy fulladnak bele a saját szarukba, hogy közben mi egy icipicikét jól jövünk ki belőle. Ebben kezdtünk el reménykedni, miközben nem mutatott rá semmi jel.

Látszólag Brüsszel emlegetése abban a szövegkörnyezetben csak egy üres szónoki fogás. Pedig szerintem ennek mocskosul meg fogjuk inni a levét. Szar lesz tőle, úgy lesz szar, hogy mindenki rá fog jönni, hogy szar. És ők ebbe nem fognak beletörődni, mint ahogy már most dolgoznak rajta, hogy mitől válasszák őket újra akkor, amikor éppen nem őket választják meg. Az a baj, hogy az ilyen mocskosg*ciket a történelemben úgy szokták leváltani, hogy közben lőnek.

Eddig is azt mondtam, hogy akit nem köt ide konkrétan semmi, annak az egyetlen logikus lépés a húzás elfele, bármilyen irányba. Akár nyelvtudás nélkül, ruppó nélkül. Nekem van, amit nem vihetek magammal, és amit nem hagyhatok itt, úgyhogy én egyelőre maradok. De ti ha tudtok, menjetek.(Amennyiben "akartok még valamit az élettől". © Mage)
mr.
2011. 03. 16.
23:55:25

ha nem haragszotok, én maradnék. egyrészt menjen el ő, másrészt túléltem már hat ilyet korábban. egyszer éppen őt. majd csak elkopik.
Mage
2011. 03. 17.
00:26:13

Ezentúl, ha külföldre utazom, azt fogom mondani, hogy lengyel vagyok. Vagy ukrán. Valami olyat, aki a magyarhoz hasonló akcentussal beszél angolul. Nem égetem magam azzal - ha nem muszáj -, hogy magyar vagyok.

OV tetszőleges beszédébe elég pár helyen beleírni az implicit egyébként is benne szereplő "zsidó" szót, és egy az egyben a Main Kampf lesz a végeredmény. Nem szeretek közösséget vállalni 2 millió nácival/agyhalottal.
mr.
2011. 03. 17.
03:14:30

nem tudom, hogy miért akarod letagadni a nemzeted, de ha a kommented második fele miatt (félsz, hogy náciként megbélyegeznek), akkor nem kell aggódnod.

sajnos tapasztalat, hogy sok más európai országban (hozzánk hasonlóan) nem különösebben rajonganak a zsidókért. és éppen ezért, viktorunknak nincsen ám annyira rossz híre idegenben a hétköznapi emberek körében, mint amennyire lejön a médiákból.

persze ha az uticélod new york, izrael vagy canada, akkor esetleg nem árthat letagadni az anyanyelved. de akkor se válaszd az ukránt, mert az ottani elnökhöz képest vezérünk akár mohélnak is elmenne. maradj csak a lengyelnél.
Mage
2011. 03. 17.
09:15:14

Androidus
2011. 03. 17.
11:42:58

Mage: érdekes észlelni magamon, hogy amikor más írja le kábé ugyanazt a jóslatot, amit én itt pár hozzászólással fentebb, automatikusan bekapcsolódik a remény nevű agyfunkció. Hiába, hülye vagyok.

Az Örkény írás relevanciája nagyon durva.

mr.: megbocsáss, de ilyet még nem éltél túl. Első alkalommal még kiscserkész volt, megfizették a tanulópénzt, hogy a választókban nem lehet megbízni. Ha a magyar nem lenne sunyi és alattomos, már akkor sem tudtuk volna leváltani őket. De azt a hibát még egyszer nem fogják elkövetni. Építik a szavazóbázisukat. Cigányok, léhűtők, határon túliak. Tehát mindenki olyan, akik nekik hálásak, tőlük kapják a pénzt. Léhűtőnek éri meg lenni majd. Ettől persze fogyni fog az, aki nem léhűtő, és akiből szeretne élni az egyre több léhűtő. Ami persze mindenkinek rossz lesz, de ugye viktorékat ez hol érdekli. Nekik muszáj volt a kreténeket megcélozni, mert az épeszűek számára már létezett párt akkor, amikor viktorék kitalálták, hogy nekik mindenáron kell a hatalom.
mr.
2011. 03. 17.
14:24:20

Mage: egyelőre egy külföldre szakadt hazánkfia kedvéért, aki mások hiszékenységén és nyomorán gazdagodott meg (értsd: túl sok erkölcsi alapja nincs másokat kritizálni) nem fogok kifent kaszával utcára menni. akár milyen jól is ír.

különben is alig 10 hónapja vagyok túl egy forradalmon, évtizedenként egy meg bőven elég nekem.

Androidus: simán lehet, hogy igazad van. egyelőre én még ugyan azzal a védelmi mechanizmussal működöm, mint te: "bekapcsolódik a remény nevű agyfunkció"

úgy látom, hogy a között amit ez az ember mond és tesz még vannak különbségek. és ez jó.
Mage
2011. 03. 17.
18:46:34

mr.: Szerintem a programozó is mások hiszékenységén gazdagodik meg. Elhisszük, és elhitetjük szegény felhasználóval, hogy az egyik műanyag kráter a CD lemezen nulla, a másik meg egy. Hogy a szennyezett sziliciumlapon másodpercenként számok ezermilliárdjai úsznak át. Hogy ez egyáltalán működhet és lehet jó valamire.

Szerintem Istent könnyebb elhinni.

Én nem tudok haragudni valakire azért, mert kereste a hitét.

Másfelől az újságíróban az érdekel, amit ír. Sajnálom, de engem az se érdekelt, hogy Horn Gyula pufajkás volt-e 40 évvel ezelőtt, mert a rendszerváltás után ő volt a második legjobb miniszterelnök, és számomra ez fontosabb.

Bartus azt írja le, amiről magam is tudom, hogy így van, csak mivel egyelőre itt élek, nem merek vele ilyen nyíltan szembenézni.

És egy ideje cenzúrázom a blogom, ugyanebből az okból. És ezen nem tudok túllépni. Nem is akarok. Nem tudom megbocsátani az agyhalottaknak, hogy újra van mitől félni itthon.

És nem is fogom.
Mage
2011. 03. 17.
18:55:15

Éljen, sikerült Romániának is hadat üzenni: link
Mage
2011. 03. 17.
18:56:06

MA
2011. 03. 17.
19:11:04

"a rendszerváltás után ő volt a második legjobb miniszterelnök" És ki a legjobb? (Gy.F.?)
Mage
2011. 03. 17.
19:43:44

Bajnai.
Jerry1022
2011. 03. 17.
20:38:36

Engem igazán az birizgál, hogy 2010 áprilisában az elment szavazók talán 2/3-a -mivel koalíciós a párt- szavazott ezekre a majmokra. Nem az ország döntött, ne beszéljen 10 millió ember nevéveben, hanem a szavazni elmentek egy része választotta meg őket. De mégis, nem volt egy olyan beszéde se Vityának, amibe ne szerepelt volna a bekezdésben, hogy igen, 2010-ben végre hatalomra kerültünk, de királyak vagyunk, és mostantól olyan frankó lesz minden. Frusztráló, hogy lassan egy év után is még itt tart. A videó amúgy érdekes. Jópofa kis snittek vannak benne, kedvencem az öregasszony aki mondja hogy harminchat vagy hány év munka után hatvanegynéhányezer a nyugdíja, és kevés, de bízik Viktorban (minimum boldoggá avatta szerintem magában). Nos, a bizalomra a kormányunk rászolgál: cukor, tej, liszt duplára, üzemanyag 400-at nyaldossa alulról, meg még uszítja is ez a gyengeelméjű az Uniót, hátha drágábban kapjuk az importcikket tőlük.
mr.
2011. 03. 17.
21:37:16

Mage: éppen be akartam linkelni Petőfit, de látom már te is ráakadtál. számomra az sokkal durvább, mint pár fizetett szurkoló.
miniszterelnökök sorrendjében egyetértünk, bár gyorsan hozzátenném, hogy sajnos egyetlen igazán jó se volt köztük.

Jerry: szerintem már most is komoly önmérséklet részéről a korábbi évekhez képest, amikor is 15 millió ember miniszterelnökének mondta magát.
egy pillanatig sincs kétségem a felől, hogy a többi párt is ugyan így igyekezne megőrizni hatalmát, ha lehetősége nyílna rá. nemrég jártam romániában, beszéltem ott élő székelyekkel. félelmetes déjà vu volt, amikor elmesélték, hogy náluk milyen és hogy működik a politika.
mr.
2011. 03. 17.
21:42:30

lol: link
Androidus
2011. 03. 17.
22:07:41

mr.: Bajnainál könnyű elfeledkezni róla, hogy dupla ellenszélben csinálta azt, ami az ország érdeke volt. És ő volt az egyetlen, aki nem volt hajlandó szónokolni. Ha odadugták a mikrofont, lesütött szemmel mondta, hogy éppen mit tesznek. Vagyis volt benne alázat, ilyet pedig még egyet nem könnyű találni a határokon belül. Ő túl jó volt ennek az országnak. Szerencsére még él, és ki tudja, mit hoz a holnap.
Mage
2011. 03. 17.
22:16:28

A fél parlament meg egy tucat politológus lehülyézte - az egyébként tényleg problémás - Fodor Gábort, hogy olyan nincs, hogy szakértői kormány.

Aztán mégis lett.

Bajnai nem politikus, és tényleg túl jó volt. Ha négy évig maradt volna, az lett volna a legnagyobb esély az ország számára az elmúlt száz évben.
MA
2011. 03. 17.
23:11:34

mr: Lehet, hogy Viktor is mondta a "15 millió magyar miniszterelnöke" szöveget, de nem ő találta ki, hanem Antall József mondta ezt először, amikor miniszterelnök lett a rendszerváltás után.

Mage: 2 szocialista miniszterelnököt neveztél a legjobbnak (akik egyébként tényleg jók voltak, és harmadiknak odatenném Gyurcsányt is, de tényleg csak utánuk, mert ő volt taán az első miniszterelnök, aki csinált valamit és nem csak ült a trónon, de Medgyessy-t már nem, mert tehetetlen volt, és a többi miniszterelnököt sem, mert vagy rosszat tettek vagy semmit). Ez azt jelenti, hogy szerinted is jobb volt a szocializmusban és nem kellett volna rendszert váltani? Én így gondolom.

Amit Bajnairól írtál, abban igazad van.

Ha már miniszterelnököket dicsérünk és szidunk, tegyük meg ugyanezt a köztársasági elnökökkel is. Szerintem szakmailag csak Sólyom László, emberileg csak Göncz Árpád volt alkalmas, Mádl Ferenc és Schmitt Pál sem szakmailag, sem emberileg nem alkalmas.

A politikusok nagy része eltűnhetne a süllyesztőben és nem tűnne fel senkinek. De egy-kettő mégis hiányzik nekem, pl. Kuncze Gábor, aki szerintem egy értelmes ember volt, és még humora is van, és tényleg sok mindenben igaza volt (kár az SZDSZ-ért), vagy pl. Torgyán József, akinek ugyan nem volt mindenben igaza, és talán nem is teljesen épelméjű, de legalább van egyénisége. A jelenlegi kormányban talán csak Navracsics ér valamit, de lehet, hogy elfogult vagyok, mert ő is veszprémi. (Ő itt is született, én csak 3 éves koromtól lakom itt.)

Fodor Gáborral semmi baj nem lenne, ha nem lenne olyan hangja, mint egy homoszexuálisnak.

De ha már Fodor Gábort emlegetjük, akkor hozzuk szóba az apósát, Czeizel Endrét is! Szerintem Magyarországon ő tud a legtöbbet a genetikáról (egyáltalán van más genetikus az országban?), de óriási szakmai kudarc egy orvos-genetikus számára, hogy a fia homoszexuális lett. Genetikusként ezt nem látta? Nem tudta megelőzni? Orvosként nem tudta meggyógyítani? Ez szakmai kudarc. Egyébként nekem semmi bajom nincs a homoszexuálisokkal addig, ameddig csak otthon, a saját ágyukban élik ki a hajlamaikat és nem beszélnek róla, de szerintem ez egy betegség. És biztos kibocsátanak magukból valamilyen anyagot, amire allergiás vagyok, mert mindig rosszul leszek, ha ilyenekkel találkozom (szerencsére ritkán). De nem azonnal leszek rosszul, hanem később, ha valami kiváltja, pl. túl sok evés, buszozás (érdekes, hogy autó és busz okozhat rosszullétet, de vonat nem), alváshiány, stb. Ezek a dolgok normális esetben nem okoznak nekem rosszullétet, de ha előtte egy homoszexuális egyénnel találkoztam, akkor mindig rosszul leszek tőlük, akár napokig is. Aztán elmúlik a rosszullét. (A "napokig rosszul lenni" nem azt jelenti, hogy állandóan rosszul érzem magam, hanem azt, hogy ha homoszexuálisokkal találkozom, akkor a következő néhány napban minden ilyen helyzettől: sok evéstől, kevés alvástól, buszozástól hányingerem lesz, de ha nem kerülök ilyen helyzetbe, pl. nem ülök buszra, akkor jól vagyok.)
Balázs
2011. 03. 17.
23:26:19

Földrengés, árvíz, 1986 óta nem látott méretű atomkatasztrófa, az olajár robban, az euró mélyponton és az arab világ lázad.

Ugye volt egy ilyen poszt, hogy ideje olvasni a jelekből. 2010 tavaszán még öten voltunk a kollégáimmal. Ma lépett ki az utolsó társam, egy nagy hazafi. Áprilistól svédül gyógyít. Azt mondta, nem bírja ezt a nemzetietlen kormányt és légkört.
Mage
2011. 03. 17.
23:55:07

Kint van az ATV-n egy szavazás: "Ön szerint meg kell védeni hazánkat a brüsszeli diktátumoktól?"

Az ATV szerintem objektív, jobbosok szerint baloldali televízió.

Mégis 53% erre szavazott: "Igen. Az ország érdekei mindenek elé valók!", és csak 35% mondta, hogy: "Az unió soros elnökségét viselő országtól ez elég meredek volna."

Bár az internetes szavazás nem reprezentatív, az 53% pont egyezik azzal, ahány ember áprilisban a szakadékra szavazott.

És ha egy országnak a nagyobbik fele végleg elhülyül, akkor a remény már nem több az úri luxusnál.
Mage
2011. 03. 18.
00:03:36

Balázs: na ezt bírom a legjobban, a fidesz szavazó emigránsokat.

Úgy gondolom, az új alkotmányt úgy kellene kezdeni, hogy:

1. Aki a fideszre szavazott, az:
- menjen el sorkatonának egy évre (akár férfi, akár nő)
- vonuljon 3 évre börtönbe, ha életében valaha fogyasztott bármilyen kábítószert
- ne menjen soha bankba, viszont használjon élete végéig 56k-s modemet
- fizesse a Kósa- és Szijjártó-féle forintrombolás kamatait, Ferihegy átnevezését, stb.
- egyen turult

2. Aki a KDNP-re szavazott, az:
- csináljon / szüljön, majd neveljen fel 5 gyereket
- szívjon el naponta 5 doboz cigarettát

3. Aki a Jobbikra szavazott, azt:
- vigye el a vonat egy munkatáborba

4. Aki nem a fentiekre szavazott, az:
- fizessen mindig 300 forintot az orvosnál
- bent maradhat az EU-ban
Jerry1022
2011. 03. 18.
00:28:54

Mage, kihagytad a fidesz legnagyobb vívmányát: a nagy teher levételét a magyar nép válláról; az idegenajkúak és magyartalanszívűek pénzes zsákjának tömését a keservesen megdolgozott forintjainkkal, cserébe boldog és felhőtlen öregkort kaptunk (amíg a ratkósok el nem mennek nyugdíjba és a szociális háló bedől...)
Jerry1022
2011. 03. 18.
00:44:30

András, néha nem fáj a hülyeség amit kiizadsz magadból? Egyetértünk, hogy Göncz Árpád volt az egyik legjobb köztársasági elnökünk, de egy olyan embert mint Sólyom László szakmailag méltatni... hát... érdekes gusztusra vall. Egy protokoll szerep voltaképp a köztársasági elnökség, amiben Sólyomnak azért voltak bebukásai. Nézz utánna. Egyszer. Másodszor: Kuncze valóban oda való volt ahol volt, szimpatizáltam vele én is, ahogy Bokrossal is. Torgyán viszont egy gumicsizmából kinőtt TSz elnök, és az is marad. Politikához nem nagyon értett, Kisgazdaként Chile-ből cseresznyét hozatni nem okos dolog. Az meg pláne nem mérvadó egy politikusban, hogy milyen egyénisége van. Ne legyen egyénisége, hanem legyen munkamorálja, jó munkamorálja. Lelkiismerete, józan belátása és tettrekész legyen. Ugyan ide vehető az is, hogy kinek milyen hangja van. Szörnyű rasszizmus valakit pusztán a hangja miatt beskatulyázni. Czeizel doktort meg inkább nem kéne emlegetni, nagyon sokat dolgozott és hála Istennek, dolgozik is a tudományt és a magyar szürkeállomány hírét gyarapítva. A homoszexualitás nem genetikai kudarc, nem lehet génsebészeti eljárással kiküszöbölni, nincs olyan, hogy buzi-gén. Tehát nem lehet szakmai kudarcot említeni. Azt hiszem neked a kereszténydemokraták vagy a jobbik sorai között lenne a helyed, ha ilyen jó meleg-radar vagy.
mr.
2011. 03. 18.
02:01:37

Mage: kifelejtetted, hogy aki az lmp-re szavazott, az élete végéig járjon kerékpárral (70 év felett tolókocsi is megengedett) és minden nap szabadon választhat, hogy atomenergia helyett a kerékpárjára kötött dinamóval vagy a balatonból nyert ár-apály energiával fog világítani, az óbudai gejzírek által termelt geotermikus energiával fűtött lakásában.
Mage
2011. 03. 18.
02:24:41

Jó, de rájuk szavazott normális ember is.

Mostanában kezdenek fejlődni, az ATV-ben már egész értelmes beszélgetéseket látni velük. Már amikor nem Schiffer András megy be.
Balázs
2011. 03. 18.
12:26:29

Mage: Na igen.
Ma reggel bejön a főnököm, hogy:

- Mi ez a sor a vizsgáló előtt?

- Miért üres a Tamás széke? Meg a Zolié? Hárman még elegen voltunk az egy hetes várólistához.

- Azért mentek el, mert a kommunisták kifúrták az állásából.

- Már úgy érti, én?

- Csinálja gyorsabban, egyedül is menni fog. Maga egy nagyszerű munkaerő!

- A minőségből meg nem adok lejjebb, mert inkább lássak el egy embert jól, mint hármat rosszul.

- Az mindegy, ez a rohadt kommunisták műve, hogy _elvették_ az orvosok fizetését. Meg megbecsülését.

- Szerintem meg pont hogy azért rinyál a kollégák bő fele, mert húsz éve még a társadalmi ranglétra tetején álltak, most meg egy tejfölösszájú huszonéves menedzser ikszöttel jár, míg nekik csak skodára telik. És akkor most válaszolok is: ezért üresek a székek, nem a kommunisták miatt.

- Ha így folytatja, még egy szék üres lesz ebben a szobában a jövő héttől.

- Ahogy óhajtja, igazgatónő. De a sor attól még nem lesz kisebb.

- Csak a maga havi bevétele.

- Reménykedem benne, hogy akkor most az igazgatónő bocsájtott el.

- Igen! És ne is várja, hogy visszaveszem! Nincsen rosszabb, mint egy kommunista orvos!

- Azért a mai napot még ledolgoznám a munka frontján.

Másfél óráig állástalan voltam.
Ezalatt három telefont kaptam, kettőt külföldről.
Egyik sem kérdezett a politikai nézeteim felől. Nyelvtudásom és műszerismeretem iránt érdeklődtek.

A végén az a fura helyzet állhat elő nálunk, hogy a szocialisták maradnak, a jobbosok mennek.

És akkor rájöttem kávé közben.
Ez egy hosszútávú terv.

Orbán nemzeti szocializmust épít.
Balázs
2011. 03. 18.
13:04:47

Ja, bocsánat - MA:

Igen, van más orvos-genetikus is az országban. Czeizel Endre pedig hiába nagy koponya, néha megszalad vele a ló, mert bizonyos kérdésekben, aminek a részleteiben már nem 100% a tudása, úgy beszél, mintha annyi lenne.

Szakmai kudarc egy orvosnak a homoszexuális gyerek? Na ne már. Ha gyerekem születik mondjuk hipofízis adenomával, akkor az az én hibám lesz?

Az öröklődést úgy képzeld el, hogy van két könyv egy asztalon fekve, lapjaival egymással szemben. A szex az, amikor a két könyv közelít egymáshoz. A fogantatás az, amikor a két könyvet összetolod. A természet és a Jóisten csodája, hogy ezek után az így keletkezett könyv általában még mindig olvasható marad, és időnként rohadtul hasonlít az eredeti két könyvre.

Te viszont azt állítod, hogy a hiba a természetben van. Vagy a Jóistenben. Most vagy ateista vagy, vagy tévedsz, vagy mindkettő.
MA
2011. 03. 18.
18:31:35

Jerry: Sólyom László sem volt tévedhetetlen, de ő mert élni a legtöbbször a jogaival, tette a dolgát, visszaküldte azt a törvényt, ami nem tetszett neki, és nem félt elküldeni az Alkotmánybíróságra a kifogásolható paragrafusokat. És ezt nemcsak a különböző MSZP-kormányok alatt tette, hanem az utolsó néhány hónapjában a FIDESZ-kormány alatt is. (Ezért választották helyette Schmitt Pált.) Ebből a szempontból tartom őt alkalmasnak.

Bokros politikusként nem szimpatikus, de emberként igen.

Torgyán és az egyéniség: én sem Torgyán politikáját hiányolom, de az egyéniség sokat számít. Persze fontos a munkamorál, lelkiismeret, stb. is, amit leírtál, ezt nem vitatom, de fontos az egyéniség is, mert egy politikusnak vezetni (de nem megvezetni és nem félrevezetni) kell az embereket. És egy vezető csak akkor hiteles, akkor hallgatnak rá, ha van egyénisége. És Torgyánnak van. Lehet szeretni vagy nem szeretni, de nem lehet közömbösnek lenni iránta.

A hang is fontos egy politikusnál, bár tényleg nem ez a legfontosabb, de jobban hallgatnak arra, akinek erős, határozott hangja van, és nem olyan határozatlan, remegő, mint egy homoszexuálisnak. Félreértések elkerülése végett: Fodor Gábor szexuális irányultságáról nem állítottam semmit, csak a hangját minősítettem.

Egyébként a homoszexualitás (Czeizel Endre szerint is) genetikai eredetű: link

Balázs: a gyerek betegsége nem a szülő hibája. De ha egy orvos szülő nem próbálja meggyógyítani a gyerekét, akkor az már az ő hibája, szakmai kudarca. Egyébként ateista vagyok. Itt írtam Walaki néven a vallási nézeteimről: link
Balázs
2011. 03. 18.
19:09:02

MA: Tegyük fel, hogy egy Maldív-szigeteki hölggyel párosodom, és a gyerek thalassaemia majoros lesz. Tőlem speciel nem örökölheti, csak az asszonytól. Ezt gyógyítani nem, legfeljebb kezelni lehet. Ha jövőre születik, még jó eséllyel túlélem.

Ilyenkor mi van? Szakmai kudarc?

Hipotetikusan: a homokosság genetikai betegség. Én nem értek egyet, de legyen. A diagnózis felállt. És a terápia szerinted mi, ha valaki meleg? Az adott szakterületen Czeizel mit rakott le az asztalra?

Ezt: link

Te biztosan tisztában vagy az orvosikonjaid konkrét munkásságával?
MA
2011. 03. 18.
19:20:37

Czeizel nem ikon, csak egyedül őt ismertem a genetikusok közül. Ha egy betegséget nem lehet gyógyítani, az nem hiba, de kezelni akkor is kellene.

A linkben nem a homoszexualitás, hanem a pedofília a lényeg, Czeizel elfogadja a homoszexualitást, de a pedofília ellen kémiai kasztrálással küzdene.

Terápia: átszoktatni heteroszexuális életmódra az ilyen embert. Pl. házassággal, gyereknemzéssel. (Egyébként valóban genetikai eredetű, és evolúciós szempontból hátrányos, mert ha egy faj összes egyede heteroszexuális, akkor jobban szaporodnak, és ha egy faj minden egyede homoszexuális, akkor kipusztulnak, tehát ez egy evolúciósan hátrányos genetikai eredetű jelenség, vagyis genetikai betegség.)
Balázs
2011. 03. 18.
19:39:07

1. Ezt nagyon sokan nem így látják. Én sem. Pláne, ha a kezelés nem csalántea és meleg vizes borogatás, hanem mondjuk lélegeztetőgép, sejtmérgek és roncsoló sugarak. Ma jött be egy 6 éve leukemiával küzdő, most már végstádiumos betegem, akinek tulajdonképpen a gyász öt stádiumán segítek túljutni.

2. Igazad van, ezt mondom én is. A cikkből világosan kiderül, hogy Czeizelnek lövése sincs, mit kéne kezdeni a homoszexualitással.

3. A nem-zárójeles részre nem mondok semmit. Voltál te házas/élettárs hosszabb ideig?

A zárójeles részhez: az evolúció nem tart sehova. Nincs célja. Ez régen volt, nekünk még annak idején azt tanították, hogy az alacsonyabb rendűtől a magasabb rendűig, az egyszerűtől a komplexig. Ez volt a "Hogyan lett az ember óriás?" c. könyv ( link ), amely a hősi SZU-ban fogant. Ma már tudjuk, hogy ez tévedés.

Egyébként ne haragudj, hogy ennyit személyeskedem, de biztosan szilárd talajon állsz, ha evolúcióról és genetikailag öröklődő betegségekről társalgunk?

Fent említettem a thalassaemiát. Egyfelől ugye szörnyű genetikai betegség, másfelől viszont: kérlek keresd ki, miért szaporodott fel, és miért egyes régiókban, ha autoszomális recesszív öröklésmenete van.

A válasz egyben bizonyítja, hogy nincs igazad, és az "evolúciósan hátrányos" egy messzemenően szubjektív (és ezért hamis) kategória.
MA
2011. 03. 18.
20:00:25

Az rendben van, hogy a thalassaemia egyes helyeken előnyös, de amit a homoszexualitásról írtam, az nem függ a földrajzi elytől. Minél nagyobb a homoszexuálisok aránya, annál valószínűbb, hogy kipusztul a népesség. Ezt te sem cáfolhatod.
MA
2011. 03. 18.
20:01:26

És még valami. Erre gondoltál? link
Balázs
2011. 03. 18.
20:25:39

Szerinted a link a "thalassaemia major" betegségre mutat? Kérlek, guglizz inkább Cooley-anaemiára. Bár nem tudom, ez miért fontos. A minor forma annyira nem súlyos.

Ami pedig a homoszexualitás és az evolúció viszonyát illeti: fogalmunk sincs róla, hogy milyen élőlény miért olyan a jövőre nézve, amilyen. Retrospektív vizsgálat létezik. Egyesek szerint a dodó még mindig élhetne. Van, aki szerint tökmindegy.

Itt el kell választani a különböző szerveződési szinteket. A mi életünkre nézvést valószínűleg semmi haszna a dodónak (aztán ki tudja, lehet, hogy a mája az agyrák ellenszerét termelte, és akkor már más lenne a helyzet ugye), a természet szempontjából viszont hasznos lehet(ett volna).

Ugyanez van a homokosokkal. (Most azt hagyjuk, hogy az érveid a '70-es években megálltak volna, de ma, a tömeges in vitro megtermékenyítések korában már nem.) Fogalmunk sincs, hogy milyen hatásnak állnak ellen jobban, mint a többiek. Mármint, ha igazad van, és a homokosok genetikai betegek. Tulajdonképpen se te sem én nem veszítenénk sokat azzal, ha holnap Dunába lőnénk az összeset. De ez a mi szintünk, nem pedig a nálunk magasabb szinten szerveződő rendszereké.

Te is abba a hibába esel, mint sokan. Gyorsabban pusztítanád a természetet, mint ahogy megérted.
MA
2011. 03. 18.
20:52:23

Rákerestem arra is, amit kértél: link

Nem Dunába lövésre és pusztításra gondoltam, nem pusztítani akarom a természetet, hanem átalakításra, gyógyításra gondolok. Ha valaminek jobban ellenállnak ők, mint mások, akkor ez az ellenállóképességük az átnevelés után is megmarad. Ennyit erről.
Balázs
2011. 03. 18.
21:13:16

Köszi a linket.

És mi van akkor, ha pl. a homokos gének a túlszaporulat megakadályozására vannak? :-)

A biológiai létező szempontjából a fennmaradás a cél. Ennek ma már szép, tudományos eszközei vannak. 2011 van. Homoszexuális egyének is képesek a szaporodásra. Egy kizárólag homoszexuálisokból álló társadalom is életképes, legfeljebb jobban fizetik a termékenységi specialistáikat.

Dawkins Önző génjét olvastad? Szerintem tetszenének a gondolatai neked.
Jerry1022
2011. 03. 18.
21:35:30

Balázs, te meg keress rá: Asperger szindróma, és merengj el néhány párhuzamon.
MA
2011. 03. 18.
23:15:58

Az Önző gént még nem olvastam, de tervezem, hogy idén elolvasom. És a másik Dawkins-könyvet, az Isteni téveszmét is.

Jerry: most már Balázst is Asperger-szindrómásnak tartod, nem csak engem? Ez nálad rögeszme lehet... Egyébként rólam 2010. január 29-én már megállapította egy igazságügyi elmeszakértői vizsgálat, hogy:
1. beszámítható vagyok,
2. semmilyen pszichés betegségem nincs, pszichésen teljesen egészséges vagyok, tehát Asperger-szindrómám sincs.

(Azt meg már ne is említsük, hogy valójában mi az Asperger-szindróma... Leírtam itt egy jelszavas blogbejegyzésben: link A jelszó az a szó, ahogy nevezem összefoglaló néven a pszichológusokat és a pszichiátereket. Csupa kisbetűvel.)
Jerry1022
2011. 03. 18.
23:34:36

András, Balázsnak írtam. Nem neked.
Androidus
2011. 03. 19.
01:38:03

A fanclubunknak van két idiótája. Egyik ügyvéd, másik muzsikus, és látszólag igen jól mímelik az emberi viselkedést, de kínos velük egy társaságban lenni. A legutóbbi fanclub találkozó során viszont az egész társaság örült, mert a két idióta egymásra talált, és igen jól elvoltak az este során, senki mást nem fárasztva.
Mage
2011. 03. 19.
04:08:21

- Úgy leírnék valamit helyesen!
- S mit, Pál?
Mage
2011. 03. 19.
04:26:09

(Olvastam, nem én találtam ki.)
anna
2011. 03. 19.
16:20:00

Bemegy a vak a boltba, kezébe vesz egy sóskiflit, majd felkiált:
-Ki írta ezt a sok marhaságot?!
(én is olvastam, nem én találtam ki)

Kevés kivételtől eltekintve nagyon tetszik ez a blog, köszönöm.
Ivon
2011. 03. 19.
21:48:14

Mage
2011. 03. 19.
22:05:28

Ivon: Újabb iskolapélda arra, hogy "mindenki azzal foglalkozik az életben, ami a legnagyobb problémát jelenti számára". (c) én

Ivon
2011. 03. 19.
22:11:51

pár éve, hogy ezt mondtad nekem, azóta figyelek, és igazad van.
Mage
2011. 03. 19.
22:23:55

MA
2011. 03. 19.
23:05:53

Ivon, Mage: megnéztem a linkeket, tényleg szörnyű mindkettő. (Főleg az utóbbi.) Szégyen, hogy ilyen buta a köztársasági elnökünk (a rossz helyesírás a butaság, műveletlenség jele), de még nagyobb szégyen, hogy az alkotmányozó frakciót egy ilyen gonosz, kicsinyes, cinikus, szűk látókörű ember vezeti. Tragikus.
Ivon
2011. 03. 21.
12:06:00

"Most sem hagyjuk, hogy Brüsszelből vagy bárhonnan bárki is diktáljon nekünk."

"És mit szól ehhez a soros elnök?"

ezt tegnap mondta Gálvölgyi. mondjuk az egész heti hetesen röhögtem. sziporkáztak.
MA
2011. 04. 08.
22:05:58

Már a Fideszesek is bevallják, hogy járványosan elhülyültek: link Ez már tényleg a vég.
MA
2011. 04. 08.
22:10:05

Máshol sem normálisak a vezetők. Én inkább a titkosszolgálatokat tiltanám be (mindenhol a világon, ettől az ügytől függetlenül is). link

=> Regisztrálni jó <=