Nincs jogosultságod (már) a komment módosításához.

words :: 2009. január 20., kedd, 04:06:13 :: 66 komment
social language

Édes jó anyanyelvünk

Ismét segíteni szeretnék.

Egy gyakran használt kifejezést fogok körbejárni, amelyet alapvetően pejoratív értelemben dobálunk. Köszöntsük együtt a vádlottak padján a “plázacicát”.

“Ha plázacicát keresel, rossz helyen jársz” – olvasható a közösségi oldalak tucatlapján. “Te jársz ilyen helyekre? Nem gondoltam volna. Én a plázákat, és főleg az ott lakó embereket messziről kerülöm”.

A “pláza” spanyol eredetű szó, közös teret, városi, nyitott területet jelent, ahol az emberek sétálnak, bámészkodnak, és ne adj Isten érintkeznek egymással. A klasszikus plázák története a római korra nyúlik vissza. Gaius Antonius cézár kedves hadvezérének sietve írt levelében tizenhat jambusból álló versben foglalja össze, hogy a főtér plázáján sétálva az ősz csalóka kísértésétől ernyedten aláhulló narancsfalevelek illata miképpen idézte elé Cornelius szikár és férfias sziluettjét. Mi, magyarok igen jól ismerjük a római kort, hiszen az országunk szívéig terjeszkedő birodalom – Aquincum – nemrég ünnepelte kétezredik születésnapját. Igen emlékezetes pillanata ez az emberiség történetének, ekkor esett úgy, hogy életemben először – és remélem, utoljára – előre megfontolt szándékkal, józan ítélőképességem teljes birtokában autómmal a sűrű, hömpölygő tömegbe hajtottam.

A modernkori pláza némiképp mást jelent: fedett, labirintus-szerűen elhelyezett, csillogó-villogó üzletek láncolatát. Az első ilyen építmény hazánkban “Duna Pláza” néven bújt elő a keresztvíz alól. A tőle nem messze található, keresztelésre teljességgel alkalmatlan folyóról kapta a nevét, csakúgy mint a szintén a Dunáról elnevezett rádióadó. A popkultúra ennyire egyszerű. A Juventus a fiatalokhoz szól. Hány éven át hallgattuk a nótát, amelynek teljes mondanivalója a következőképp foglalható össze.: “Szeretem mozgatni. Te is szereted (kórus) mozgatni.” Hasonló sikerrel ment sokáig a “Nem érintheted meg” című dal. Mentségükre szolgál, hogy mindketten négerek.

Emlékszem, amikor az első pláza felépült, az ismerősök többször hívtak, hogy menjünk “plázázni”.

A “plázacica” és a plázába járó ember fogalmának keletkezése erre az időpontra datálható, és azóta mindkét kifejezés a hétköznapi kommunikáció részévé vált, ami egyrészt kétségbeejtő, másfelől az emberek általános mentális állapotát figyelembe véve semmiképp nem nevezhető meglepőnek. A közfelfogás szerint mindkét fogalom a felszínes, valódi értékeket nélkülöző, önmagukat és a többieket pénzben mérő, igénytelen, korlátozott szellemi képességekkel rendelkező személyek szinonímája.

Mindez számos sebből vérzik. Először is, az emberek valóban kategóriákba sorolhatóak az anyagi helyzetük alapján. A társadalomtudomány különböző csoportokat definiál azok jövedelme és pozíciója szerint. Mivel a plázákban található boltok árai magasak, nyilvánvalóan a tehetősek keresik fel az ilyen üzleteket, legalábbis ők vásárolnak ezekben. Gazdagnak lenni számos esetben szerencse kérdése – már ha eltekintünk az elmélettől, miszerint minden lélek maga választ testet, ő maga dönt, melyik emberbe születik –, másfelől én igen sok jómódú embert ismerek, aki kedvező anyagi helyzetét az eszének, és egyéb, a közfelfogás szerint pozitív tulajdonságának köszönheti (úgymint: kitartás, szorgalom, eltökéltség, ambíció).

Amennyire kategóriákba sorolhatóak vagyunk anyagi helyzetünk alapján, annyira nem vagyunk kategorizálhatóak személyiségünk és jellemünk szerint. A legtöbb ember összetett és egyedi jelenség. A “plázacica” és a “plázába járó személy” fogalma mégis összefüggést keres az egyén vásárlási szokásai, a jelleme és a “belső értékei” között, és azonnal kategorizál, ami nem csak azért szerencsétlen kísérlet, mert rengeteg igénytelen, buta, mondhatni, primitív ember tartja magát következetesen távol a plázáktól, hanem mert legalább ugyanennyi értelmes és gondolkodó lény jár oda vásárolni, ugyanis a használható boltok nagy része ott található. És nem csak a boltok, hanem a mozik is, amiről eszembe jut, hogy a “plázamozikban” vetített filmekről szintén divat lekezelően nyilatkozni, mintha egy film élvezeti értékét vagy mondanivalóját az határozná meg, hogy mennyire kényelmetlen a szék, mennyire nincs fűtés, a műsor mennyire nincs köszönőviszonyban az interneten feltüntetett látomással, és mennyire hallatszik át a falon a szomszédos előadás.

És bár nyilvánvalóan kapaszkodni kell valamibe azoknak az embertársainknak, akik képtelenek magukat másként definiálni, mint hogy “én nem járok plázába, nem festem magam (szépen), ékszerre sem igen költök (és a csávóm sem vesz nekem), mert hiszem, hogy az okos, értelmes és értékes ember mindenképpen csóró”, olvasott, művelt és fogékony emberként egyáltalán nem kell átvennünk gondolkodás nélkül az efféle rossz nyelvi szokásokat.

Én már jártam plázacicával, és esküszöm, nagyon jó volt.

 
 
elf
2009. 01. 20.
08:02:29

mijau
torques
2009. 01. 20.
11:06:48

Mage, teljesen igazad van abból a szempontból, amelyből vizsgáltad a kérdést. Én még annyit tennék hozzá, hogy ezeknek az üzletcsarnokoknak a leghosszabb a nyitvatartásuk, ennélfogva a legtöbb dolgozó ember a munkaideje után már csak itt tud vásárolni - ha épp valami nem várhat hétvégéig.
Ugyanakkor meg kell hogy védjem a köznyelv fogalom- és szóalkotási szokásait kivételesen, ugyanis valószínűleg nem véletlenül született ez a kifejezés, a kirívó és nagyobb számban a pejoratív jelentést kimerítő példányok miatt.
Általánosítani viszont - és ez minden másra igaz - itt sem szabad, így én sem tartom magam "plázakandúrnak" :)
torques
2009. 01. 20.
11:10:42

Bocsánatáért esedezem mindazon kifinomult ízlésű Blogolónak és Olvasónak, ki fentebbi hozzászólásom utolsó karaktereinek konstellációjában egy hangulatjelet vélt felfedezni.
Sandy
2009. 01. 20.
12:13:38

Olyan is van, aki ott lakik?

Mage, akivel te jártál mennyiben merítette ki a plázacicaság definícióját? A gyerekeim szinte csak oda járnak moziba, a lányom nagyon sokszor ott vásárol, mert színvonalas üzletek vannak ott (Szeged Pláza) mégse nevezném plázacicának.
Mage
2009. 01. 20.
13:16:45

Nincs túl könnyű dolgom veletek.

Sandy: 8/10
Kérdezd meg, mikor jár le a szoláriumbérlete.
vio
2009. 01. 20.
13:43:15

A „plázacicaság” egy stílus, egy csoport, egy szerep. Ugyan úgy előnyökkel és hátrányokkal jár, mint bármilyen más stílusba tartozni. Ha egy embert az alapján ítélünk meg, hogy melyik csoportba tartozik, akkor maximum az általa eljátszott szerepet ismerhetjük meg és az általa alkalmazott álcák csapdájába kerülünk, nem véletlenül.
Azzal, hogy melyik stílusba tartozók szimpatikusak és melyek nem, azzal azt a csoportot választjuk ki, ahonnan később azok az emberek kerülnek ki, akiket mélyebben megismerhetünk. Onnantól már az a kérdés, hogy az illető belső, valódi énje milyen szinten forr össze az általa választott szereppel. Feltételezve természetesen, hogy a választott szerep alapból kompatibilis az egyéniséggel.

Természetesen ezek csupán az én meglátásaim.
Mage
2009. 01. 20.
13:55:28

Sandy, szinte az összes okos nő, akit ismerek, plázacica. Vagy szeretne azzá válni.

Ivon kivétel, szidja is őket. Senki sem tökéletes. Ő más területen emelkedik ki. A hétvégén például volt érkezése hozni nekem elképesztően finom bablevest, pedig épp nagyon sietett a Mammutba.
vio
2009. 01. 20.
14:01:50

Az okos nők felismerik a „plázacicaságban” rejlő lehetőségeket.
Sandy
2009. 01. 20.
15:34:08

mage, azt hittem legalább egy 9-est kapok.
Most nem tudom megkérdezni, mert elutazott a nagyszüleihez, és mivel önhatalmúlag a saját pénzéből vett a mamájának neki egy csokor tulipánt, csak úgy szeretetből, szolira biztos nem maradt pénze.
Amúgy nincs új a Nap alatt. Anyósom azért nem tudott dolgozni fiatal korában, mert a tanácson ugyan lett volna hely, de az apja megmondta, hogy ott kurvák ülnek. Pont, faluhelyt fellebbezésnek helye nem volt.
mr.
2009. 01. 20.
17:39:36

az emberek szeretnek kategorizálni és általánosítani. ez feltétlenül kell is a túléléshez, hiszen nem lennénk hosszú életűek, ha nap mint nap belenyúlnánk abba a piros lobogó tűznek nevezett izébe, ami hasonlít arra, ami kisgyerek korunkban megégetett, de elfogadva minden tűzcsóva szuverenitását és másságát újra és újra próbálkoznánk. a tűz piros, lobog és megéget. mindegy milyen és hol látjuk. ezt az absztrakciós készséget el kell sajátítanunk az élethez. azonban szeretünk gyakran átesni a ló túlsó oldalára és egy alapjában létező dologról kevés tapasztalat alapján szélsőségesen általánosítani. ennek a plázacica mellett talán a legismertebb esete a "szőke nő" fogalma.

nemrég én is élőben belefutottam egy hasonlóba: három kolléganőm vizslatta pár napja egy közös barátjuk új feleségének képét az iwiwen, s egyikük első ránézésre közölte a fotó alapján, hogy a hölgy rúdtáncos.
felkapva a szóra fejem, gyorsan meg is kérdeztem tőlük, hogy egy fotó alapján hogyan tudják eldönteni, hogy mi a csaj foglalkozása. (a srác adatlapját nézték)
"hát, az azt jelenti, hogy kurva, te még ennyit sem tudsz?" -kaptam a lenéző, kioktató választ.
miközben megszégyenülten sompolyogtam ki tudatlanságomban a szobából, végig az járt a fejemben, hogy vajon régi barátom tudja e ennek a szónak ezt a jelentését és miként fogom majd tőle megkérdeni. történetesen ő abból él, hogy rúdtáncol.
Mage
2009. 01. 20.
17:44:56

Sandy, a 8/10 arra vonatkozott, akire kérdezted. A lányodat nem ismerem, így nem tudom felmérni egyelőre. A bérletes kérdés segített volna, persze, kikerülted a választ.
Mage
2009. 01. 20.
18:16:23

mr., nekem főleg nő barátaim vannak, beszélek velük sminktől kezdve öltözködésen át mindenről egész a mélylélektanig. Ennek alapján állítom, hogy a rúdtáncos nem jelent kurvát (nem közismert így), és a beszélgetés valójában a következőt jelentette:

- A rohadt életbe, mekkora melle van ennek a kurvának.
- Igen, és az arca is szebb az enyémnél. Hülye kurva.
- Milyen boldognak tűnik Gábor ezzel a rohadt kurvával.
- Biztos élvezik a szexet is.
- Ja, hát kúrni tud, ahhoz van esze.
- Neked ahhoz sincs.
- Téged se Gábor vett el.
- Hagyjál már, öt éve nem volt orgazmusom.

Itt jöttél te, tudtad, mikor kell okosat kérdezni, és jól megkaptad a magadét.
mr.
2009. 01. 20.
18:59:19

igen, szerintem is valami hasonló lehetett a dologban.
eva
2009. 01. 20.
20:55:50

Azt hiszem, én egy alternatív valóságban létezem.
Ráadásul szociológiából élek.
Sandy
2009. 01. 20.
22:01:18

Mage, akkor bele a közepébe: nincs szolárium bérlete. Viszont most fizetett be egy varrótanfolyamra, hogy tudjon magának ruhákat, ezt-azt varrni. Ez fölfogható egyféle bérletként, na ilyenje viszont akkor van.
Mamzi
2009. 01. 21.
11:38:14

Words 2.0: akkor most az "informatikus"-t.

Sandy: nyugi, semmit nem kell bizonyítanod.
Mage
2009. 01. 21.
11:58:40

Sandy: szerintem nagyszerű, hogy a lányod varrni tanul.

Az elmúlt tíz év mintavételéből két kezemen meg tudom számolni, hány nő tett elém értékelhető, főtt ételt. Ha sámán lennék, vagy zongorista a Gattacá-ból, elég volna hozzá egy kezem is.

Varrni egy sem varrt. Ha leesik egy gomb, vagy fel kell szegni az új nadrágom szárát, akkor vagy visszaviszem a boltba, vagy keresek szabót, vagy felhívom anyám.

Ez persze más, mint a főzés, mert varrni sokkal ritkábban kell, mint enni, tehát lehet, hogy néhányukba szorult ilyen téren szorgalom és tehetség, pusztán nem volt alkalom bizonyítani. (Aki magára ismer, most maradjon csöndben).

Mindenesetre azt mondom, hogy az emancipáció ellen tiltakozó, antifeminista nők közül sokan csak azt a felét nem szeretik az emancipációnak, hogy be kell járni dolgozni.

Ha a lányod varr, és netalán főzni is tud, vagy megtanul, ritka kincset nevelsz fel.
mr.
2009. 01. 21.
12:02:20

Mamzi: igen, pont ez jutott eszembe nekem is a postról. mára már az informatikus legalább annyira pejoratív, mint a plázacica. ráadásul még unalmasabb is. aztán jöhetne a managger, mint állatfaj.
mr.
2009. 01. 21.
12:08:09

Mage: olyan nő nem létezik aki varrni tud vagy ha tud is, hajlandó lenne. ez valahogy genetikailag kódolva tiltott dolog náluk. még a betegesen rendmániás, kényszeresen reggeltől-estig mosó, főző, takarító egyedeknél is. szerintem már az édesanyjuk úgy engedi el őket az első bálba, hogy kislányom, ha tetszik a fiú megcsókolhatod, kellő elővigyázatosság esetén esetleg le is fekhetsz vele, de ha tűt/cérnát mersz a kezedbe venni, apáddal veretlek agyon.
Mage
2009. 01. 21.
12:21:27

(Felhívtam Sandyt, hogy feltegyek neki pár kérdést a lányáról, hogy be tudjuk lőni 0-10-es plázacica-skálán, sajnos azonban Sandy nem tudott hosszan beszélni, mert - kedden, tizenegy órakor - épp az Aréna Plázában tartózkodott.)
mr.
2009. 01. 21.
13:08:55

és azt a pár szót jól hallottad, amit mondott?
(azért kérdem, mert az árkád pláza zara szalonjában elég nagy zaj szokott lenni.)
Mage
2009. 01. 21.
13:52:57

Nehezen hallottam, és nem csak a fülem volt terhelve. Sandy inkább a Douglas-ben mulat, ha felszökik Pestre.
Mana
2009. 01. 21.
15:04:20

Mr: jó hírem van. Még olyan is létezik, aki bármiféle külső kényszer, mechanikai ráhatás stb. nélkül is képes rá.

link
Mage
2009. 01. 21.
15:20:26

Támad?
Mana
2009. 01. 21.
15:36:47

Igen, de nem harap.
Mage
2009. 01. 21.
17:44:39

Minek harapjon, ha azonnal kiszippantotta az agyvelőd.
Mana
2009. 01. 21.
18:04:06

Kérlek, moderáld magad. Teljesen elborzasztod szegényt az oktalan ámde brutális rágalommal.

Ami ilyet tesz, az a televízió. Az meg nem így néz ki.
Mage
2009. 01. 21.
19:17:09

A Half Life 2-ben ilyeneket kellett lőni (bár Ő nagyságrendekkel szebb). Különben rámásztak a fejedre és rögvest zombivá változtál.
Mana
2009. 01. 21.
20:04:04

Egyelőre még nem mászott senki fejére, de akkor a biztonság kedvéért magamhoz veszem a kaszabolós vasrúdat. (Amit a szoláriumbérlettel nyertem.)
Sandy
2009. 01. 21.
23:13:28

Minden egyéb megnyilvánulásommal csak mélyebbre ásnám magam, így csak egy semleges hozzászólás: igaz.
mr.
2009. 01. 22.
01:58:00

Mana: kezdetnek nem rossz. egy rongyzsepiszegést már rá mernék bízni.
Mana
2009. 01. 22.
03:04:20

Köszönöm, köszönöm.
Azt hiszem ez is annak indult.

Kezdet egyébként a babaágyneműhuzat-beszegés volt a régi singeren 6 éves koromban. Unalmas ám nagyon.
Sandy
2009. 01. 22.
13:02:41

Főzni még nem tanul, de a varrást tényleg komolyan gondolja. És szerintem nem is olyan ritkán van rá szükség egy családban.
g.
2009. 01. 22.
14:55:17

2009.01.21. 11:08:09 Úgy értetted Mr., hogy Mage nadrágját nem hajlandó? Amennyiben állításodat generic-nek szántad, örömmel értesítelek, hogy a felsorolás minden pontjának eleget teszek, emellett varrok is. Javítási/méretigazítási és hobbi/ajándékkészítés céllal is. A fantáziád és/vagy az ismeretségi köröd beszűkült.

Hahó Mage, hiányoztál a megerőszakolós alkalomról.
Mamzi
2009. 01. 22.
19:07:40

Hallgatunk g.! (Végre valami izgi!)
Mamzi
2009. 01. 22.
19:08:08

Bocs Mana, a preparált rákod nekem túl durva.
Mage
2009. 01. 23.
00:00:42

g., ki erőszakolt?
Mamzi
2009. 01. 23.
00:41:01

Mage, ne térj ki. Ez a blog Rólad szól.
g.
2009. 01. 23.
00:47:13

Engem Tamás, Avi és otthon Ancsi barátja. Veled is szívesen kipróbálom, ha adódik ismétlésre lehetőség.
mr.
2009. 01. 23.
01:06:04

g.: bevallom, Mage nadrágja engem meglehetősen hidegen hagy úgy varrat, mind egyéb szempontból. történetesen a sajátomról, és közvetlen környezetemben férfi (és nő!) társaim által hordottakról beszéltem. és valóban, megnyilatkozásod alapján fantáziám és/vagy ismeretségi köröm bizonyára beszűkült. elsősorban az utóbbira tippelnék, mert fantáziám még csak-csak lenne odaképzelni egy nadrág szárára a varratot vagy egy mandzsettára a gombot.

engedj meg egy kérdést, a tisztánlátásom végett: a hozzászólásod szerint te betegesen rendmániás, kényszeresen reggeltől-estig mosó, főző, takarító továbbá javítási/méretigazítási és hobbi/ajándékkészítés céllal még varrsz is. ugye akkor te fiú vagy?
mr.
2009. 01. 23.
01:08:40

Mage: ki tudsz rakni a bal alsó sarokba egy piros 18-as karikát?
g.
2009. 01. 23.
02:05:51

mr., ámen, ám csak az első felére. Elsődleges és másodlagos nemi jellege(i)m arra engednek következtetni, hogy nő vagyok. Bár ez mostanra nem szabadna kérdés tárgyát képezze. Mage most mosolyog. Miként én is.
Mage
2009. 01. 23.
02:19:22

Hát akkor, ezt is megbeszéltük.
mr.
2009. 01. 23.
03:12:12

azért még maradtak távolból derengő, homályos foltok..
PT
2009. 01. 23.
12:56:57

Legyen vigasz az mr., hogy én is egyre kevesebb férfit ismerek, aki képes és hajlandó is a fizikai munkára.


Mage
2009. 01. 23.
14:19:44

PT: Lehet, hogy nem a hányós Gödörből részegen hazabringázó bandát vizsgálva kellene szociológiai felmérést készítened.
Ivon
2009. 01. 23.
15:04:59

arénaplaza, népkonyha-jelenet, megvan? az valami borzalom volt

érdekes, határon kívül nem érzem nyomasztónak, teljesen mást lüktetése van
Mage
2009. 01. 23.
15:39:16

Ivon, a második mondat mire vonatkozott?
Panna
2009. 01. 23.
17:11:23


a plázacicákat azért sem célszerű bántani, mert a legtöbbjük belecsúszik mindenféle elvárásnak való megfelelésbe, amiből nem könnyű kimászni. Sikeresebbek, elismertebbek, csinosabbak akarnak lenni- nincs is ezzel gond- a marketingeseknek, kereskedőknek is kell a pénz. Persze ha könnyen manipulálhatók, és alacsony az önértékelésük, akkor a felborult értékrendjük miatt előbb-utóbb kiégett (megégett, elöregedett stb.) butácska nőkké válnak/válhatnak.
Inkább baj az, hogy legtöbbjüknek fogalma sincs, hogy mit ken-vesz magára, elhiszi, hogy a márka garantálja a minőséget, hogy a dior ruha tényleg azért kerül annyiba, mert annyit ér.
Kozmetikai termékkel más a helyzet, bár tesközelből szagoltam 96% urea feliratú zsákokat estée lauder raktárban, éshát támadtak kétségeim, hogy magamra akarom-e kenni másét. (a magamét sem, csak ha csodát művel)
Még könnyebb a reklámemberek helyzete azokkal, akiknek gyerek/kamasz korában a szülők nem tudták biztosítani a legdivatosabb ruhát, játékot stb.-t. Az ilyen gyerekek felnőve sokszor lesznek kényszeres vásárlók.-ha megtehetik. (általában meg is teszik, csak van aki a dm-ben hagy ott mindennap ezreket, van aki pedig a neroli-ban 100-at.
én egy ideje gyógyulóban vagyok, mellesleg. -már ha ebből ki lehet végérvényesen gyógyulni, de régebben minden nap küzdelem volt, hogy hazafelé ne vegyek semmit.
PT
2009. 01. 23.
20:54:56

Mage, a Gödör környékén nagyjából 5 hónapja nem jártam és egy pillanatig nem rájuk gondoltam, de ha már őket hoztad fel: ebben még emelhetnék is a szintet, ugyanis ők nagy arányban saját maguk szerelik szét-össze-meg legalább a kerékpárjukat.
Egyébként van egy olyan érzésem, hogy az igazán Gödrös lányok jobban tudnak varrni.


Mage
2009. 01. 24.
00:34:45

Panna, egyszer kérdezte tőlem valaki, miért járok mindenhova autóval, hiszen az nagyon drága.

Azt válaszoltam: "tudnád, az mennyibe kerül, ha kiszállok".
teodora
2009. 01. 24.
13:01:50

Sok jót írtál, de a problémát nem értem. Szerintem az emberek többsége pontosan tudja, hogy a plázacica a "a felszínes, valódi értékeket nélkülöző, önmagukat és a többieket pénzben mérő, igénytelen, korlátozott szellemi képességekkel rendelkező személyek szinonímája" és NEM a plázába járó embereké. Ez nem a vásárlásról szól, hanem azokról, akiknek ez a helyszín jelenti a szabadidejük eltöltését, ez a max. kultúra a számukra. Vannak ilyenek. Meg vannak az antipláza emberek is, tény, utóbbi a lúzerebb társaság.
mr.
2009. 01. 24.
15:32:59

teodora: segítek megérteni a problémát. persze csak tippelgetek, egyáltalán nem biztos, hogy így van, de hát ha bejön: Magenek bizonyára sok haverja veti a szemére, hogy barátnői plázacicák. még az is elképzelhető, hogy néhanapján én is. ezt a postot megírva, és ilyen korrekt összefoglaló commentek után, mint a tiéd, rájönnek ezek az emberek, hogy a szóban forgó hölgyek csupán igényes és divatos öltözködésű, anyagilag tehetős, szabadidejük eltöltésére tartalmas és évezetes módot találó emberek, és nem feltétlenül "felszínes, valódi értékeket nélkülöző, önmagukat és a többieket pénzben mérő, igénytelen, korlátozott szellemi képességekkel rendelkező személyek". a post, élén a commenteddel, elérte célját.
Victorio
2009. 01. 25.
01:00:17

Akkor tehát a plázába járás a szabadidő tartalmas és élvezetes eltöltése?
Panna
2009. 01. 26.
17:46:39

Mage: :)
Mage
2009. 01. 26.
18:25:28

Panna, Te ki vagy?
Alma
2009. 01. 26.
20:17:35

Én is ismerek igényes lelki életű és mély érzelmű "plázacicákat".Az egyik a fiam hiperintelligens gyógypedagógusa.Csak az a gond, hogy párválasztásban nem túl szerencsés ez a kettősség.
mr.
2009. 01. 27.
03:09:56

mai nap, 3-as út, sashalom mellett egy kanárisárga ferrari érkezett mögém, s úgy kb. 20 centis követési távolsággal beállt a negyvennel guruló hosszú tömött sorba. egy kedves arcú, (kivételesen) fekete hajú plázacica a volánnál, fekete, félarcot eltakaró napszemüvegben.
látszott az autó mozgásán, hogy függetlenül attól, hogy teljesen beállt a kocsisor, nem sokáig kíván autóm mögött haladni. pedig az arénapláza már csak párszáz méterre volt. sajnáltam gyönyörű járgányát, és azt se vettem volna a szívemre, ha egy fékezésemnél bájos pofikáját megkarcolva érkezik mellém a jobbegybe, a hátsó szélvédőn át. (nem volt bekötve). ezért, amennyire tehettem, lehúzódtam az út szélére és nekiálltam lemaradni az előttem lévőtől, hogy helyet csináljak neki. ahogy megkezdtem a lehúzódást, felüvöltött a v8-as és már száguldott is bele a szembejövő vectrába. satufék, hogy beférjen. a csattanás előtti pillanatban rántotta be elém a gépet, de egy kicsit nagy ívben, így koppant egyet az útpadkán, kis híján letarolva egy oszlopot.
már éppen hagyta volna el a szám a hölgy intelligenciájának, szakmájának emlegetése, abbéli tanácsom mellett, hogy mit vezessen ferrari helyett, amikor megláttam a hátsó ablak feletti, arasznyi betűkkel igényesen kimatricázott feliratot: „na és? főzni sem tudok!”
nem tudtam rá haragudni.
Jerry1022
2009. 01. 27.
09:00:33

Erről nekem magyar együttes kissé kevesebb figyelmet kapott száma jut eszembe, valahogy így szól:

Nekem meg azt mond meg hogy mi van hogyha mégse' a ruha teszi az embereket, akkor lóvéér' meg a csajér' mér vereted magad hülyére ha nem is halálra? Közben a szemét techno-sztárok dalára ropja a buta tyúkod a pasikkal, ma az egyikkel megy el holnap a másikkal. Tényleg annyira hülye hiába jó az eleje hogy mire a végére érsz rájössz, hogy semennyi ész nem szorult bele jobb ha a kocsidat tele tankolod a kútnál és hazamész. Jobb ha hazamész...

Minden reggel a munka, délben hamburger a "meki". Műanyaggal tömköd tele te meg fizetsz neki. A divat diktál ettél, ittál; itt tényleg majdnem minden olyan, mint az eredeti. De nincs mit szégyellni nézz végig magadon és ne sajnáld hogy az alkalmat megragadom arra hogy néha dalra fakadjak és arról énekeljek amit más a falra firkálgat, hogy birkákat az orruknál fogva vezetik jobbra-balra. A sok marha... Nyomtalanul nem múlik el az élet. Valaminek mindig történnie kell. Látod a szemem alatt már ott van néhány ránc. Én mégis az vagyok akinek engem látsz.

Amúgy ahogy érzem itt két fogalom keveredik elég erősen. A tisztázás végett nem árt megemlíteni hogy a plázacica =/= plázába vásárolni járó nő. Sőt. Érdekes módon én személy szerint nem is sűrűn találkozok tipikus, darázsnapszemüveges(ami letakarja a fél fejet), sája sarkában kissé lefittyenő/kesernyés mosolyú, szőröscsizmában járó plázapicsákkal, mikor meglátogatom a főváros fent megemlített kereskedelmi helyeit. Egyszer-kétszer elsétál melletem egy-egy példány vagy egy kisebb falka, de nem jellemző.
Jerry1022
2009. 01. 27.
09:04:00

Ja lemaradt az előadó és a cím:

Tankcsapda: Akinek látsz

(A szöveg csak a két bekezdés.)
Jerry1022
2009. 01. 27.
11:33:19

most olvastam végig mr. kommentjét. Hát ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy mondja ezt annak az özvegy, gyászoló apának akinek elütötte a terhes feleségét amint épp az ikerbabakocsit tolta át a zebrán.
Azzal hogy nem tud főzni elég szűk környezetét veszélyezteti, a vezetés meg még mindíg társasjáték. Főként Pesten.
Panna
2009. 01. 27.
12:03:24

Mage: tekintve, hogy a névtelenség homályának takarója alól hozzászóltam egy igen sikamlós témához, olyan őszintén, ahogy azt tettem, kérlek ne kérd, hogy bemutatkozzam.
fel-felbukkanó hangjegy vagyok a kottafüzetedben, ha olyanom van, és magaménak érzem a hangnemet, színesítem a dallamot a magam módján, ahogy a többiek.
Ivon
2009. 01. 27.
12:20:40

Mage: hazánkban a plázákban hömpölygő tömeg kb.20%-a potenciális vevő, a többi látogató. Nem szeretek boldogtalan emberek között sétálni.
Steer
2009. 01. 27.
15:34:48

"PT: Lehet, hogy nem a hányós Gödörből részegen hazabringázó bandát vizsgálva kellene szociológiai felmérést készítened."

Sokuk futár. Napi 100-120 km letekerése nem fizikai meló? Tényleg csak érdeklődésként.
Mage
2009. 01. 27.
17:59:39

Szerintem, ha egy nő arról beszél, hogy az igazi férfi nem fél a fizikai munkától, akkor nem minden esetben arra gondol - bármennyire is csábító álomkép -, hogy a párja biciklis futár legyen.

Inkább arra, hogy megszerelje a csapot, megemelje a kanapét, fát ültessen a kertben vagy cserélje ki a villanykörtét.

(És este intézze el alaposan, ami fájó prosztatával kevésbé lehetséges.)
Ivon
2009. 01. 27.
18:55:32

és tudja!

=> Regisztrálni jó <=